۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۸۴۰۱۷
نماینده تبریز در مجلس:

لغو تحریم‌ها نباید پایان توجه به اقتصاد مقاومتی باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: به فرض این‌که تمامی تحریم‌های اقتصادی علیه نظام لغو شود، نباید اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی به فراموشی سپرده شود.
ميرهادي قره‌سيدي، نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس

میرهادی قره سید، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که بررسی متن برجام در کمیسیون ویژه و با پیگیری جدی نمایندگان در حال اجراست، اظهار داشت: تیم 15نفره ای برای بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

 


وی با بیان این‌که بررسی مفاد برنامه جامع مشترک هسته ای با در نظر گرفتن سیاست نرمش قهرمانه توأم با اصل عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود، خاطرنشان کرد: بررسی برجام به دور از فضای رسانه‌ای و با آرامش کامل و البته پرهیز از نگاه حزبی و جناحی صورت می گیرد.

 


عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه با تأکید بر این‌که نباید حل تمامی مشکلات کشور را به تصویب توافق در مجلس و شورای امنیت ملی گره زد، گفت: باید دانست که اگر تحریم ها نیز برداشته شود، نقطه رهایی کشور از مشکلات و معضلات اقتصادی، گرایش به سمت اقتصاد مقاومتی است.

 


قره سید ادامه داد: به فرض این‌که تمامی تحریم‌های اقتصادی علیه نظام لغو شود، نباید اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی به فراموشی سپرده شود، به یقین با تدبیر، بصیرت و عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، آمریکایی حتی نمی توانند خواب نفوذ سیاسی به ایران اسلامی را ببیند.

 


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود شرکت های چند ملیتی به اقتصاد کشور گفت: حتی اگر تحریم ها برداشته نشود و توافق نامه به نتیجه نرسد، اقتصاد مقاومتی تنها چاره نجات اقتصاد ماست، اگر اقتصاد مقاومتی پیاده شود شکاف های اقتصادی هم از بین می رود.

 


وی با تأکید بر عدم ایجاد اختلاف های اقتصادی در دوران پس از تحریم، ادامه داد: اگر شرایط پس از تحریم مدیریت نشود، به ضرر کشور خواهد بود، مدیریت رکن اساسی اقتصاد در ورود به دنیای جدید است، اگر مسؤولان تفاوت دو مقوله اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دوران پس از تحریم را به خوبی درک کنند برای هر دوی آنها تلاش می کنند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات