۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۸۴۰۳۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل:

سیره حقوقی ائمه اطهار الگویی برای جامعه جهانی و نهادهای بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: نهادهای بین المللی همچون سازمان ملل تنها اسم حقوق بشر را یدک می‌کشند، در حالی که اگر به سیره ائمه(ع) توجه کنیم، متوجه می شویم سیره این بزرگواران به ویژه در مباحث حقوق متقابل الگویی برای جامعه جهانی است.
حجت‌الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت ‌الاسلام سمیع الله مردان، رییس اداره تبلیغات اسلامی  شهرستان آران و بیدگل امروز بعد از ظهر در جمع مردم این شهرستان با اشاره به این که  امامان شیعه اسوه و الگوی فکری، اعتقادی و اخلاقی مسلمانان هستند و راه نجات، پیروی از آنان است گفت: سیره حقوقی ائمه اطهار(ع) الگویی باید برای جامعه جهانی و نهادهای بین المللی  است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه زبان عمل و شیوه برخورد، تأثیر بیشتری از سخن و کلام را در دل مخاطب دارد، یادآور شد: اگر عمل انسان آیینه فکرش و زبان کلامش باشد، دگرگون کننده تر و دلنشینتر است و این از جمله خصوصیات بارز ائمه اطهار(ع) بویژه امام رضا(ع) است.

 

حجت ‌الاسلام مردان گفت: همه افراد از نظر ارزش انسانی در دیدگاه این امام بزرگوار دارای ارزش و حرمت بودند و ارزش کسی بالاتر بود که باتقواتر و پرهیزکارتر بود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: امام رضا(ع) برابری مسلمانان را در حقوق ملاحظه می کرد و هیچگاه در دید ایشان شکل و شمایل و رنگ و ثروت ملاک برخورد نبود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع کنونی جامعه جهانی افزود: نهادهای بین المللی همچون سازمان ملل تنها اسم حقوق بشر را یدک می‌کشند در حالی که اگر به سیره ائمه(ع) توجه کنیم، متوجه می شویم سیره این بزرگواران به ویژه در مباحث حقوق متقابل می تواند الگویی برای جامعه جهانی است.

 

حجت‌الاسلام مردان با تأکید بر اینکه ریشه بسیاری از اختلافات در جامعه کنونی عدم توجه به حقوق یکدیگر است، افزود: اگر ما پیرو مکتب اهل‌بیت(ع) هستیم باید تمام رفتار و کردار و گفتار آن ها را الگو قرار داده و در همان مسیر قدم برداریم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: ویژگی های اخلاقی و فضایل وجودی امام رضا(ع) به گونه‌ای بود که حتی دشمنان خویش را نیز شیفته و مجذوب خود کرده بود./1307/پ202/ح

ارسال نظرات