۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۸۴۰۷۴
امام جمعه موقت کاشان:

اعتقاد به ظرفیت‌های درونی لازمه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با بیان نقاط ضعف و قوت فراوانی از دولت تدبیر و امید گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به کسانی محتاج است که در عرصه اقتصادی به ظرفیت‌های درونی اعتقاد بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام علي احتشام امام جمعه موقت كاشان
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با نکوداشت یاد و خاطره شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر اظهار داشت: نامگذاری هفته‌ای به نام دولت به مناسبت شهیدان رجایی و باهنر زمینه‌ای برای نقد دلسوزانه دولت‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی و استفاده از فضای رسانه‌ای بهتر جهت کار آمدی بیشتر مسؤولان و خدمتگزاران دولتی بوده است.
امام جمعه موقت کاشان آرامش در دولت یازدهم را از نقاط قوت آن دانست و ابراز داشت: ساماندهی فضای آرام در جامعه و عدم درگیری دولت با قوای مقننه و قضائیه آرامش لازم برای پیشرفت بیشتر کارها را فراهم آورده است.
حجت الاسلام علی احتشام ادامه داد: از دیگر ابعاد مثبت دولت یازدهم کنترل تورم، رشد نقدینگی و بهبود ضریب تولید در صنعت و کشاورزی است که در عرصه اقتصادی حاصل شده است؛ رسیدگی و ترمیم وضعیت درمان، سلامت در جامعه و تقلیل مشکلات بیماران در نظام سلامت کشور نیز قابل تقدیر است.
وی افزود: دولت در طول عمر دو ساله خود در سیاست خارجی اهتمام و پیگیری ویژه‌ای را در مذاکرات با زورگویان جهانی در جهت رفع محدودیت‌های ظالمانه شورای امنیت، دولت آمریکا و اتحادیه اروپایی به خرج داده است که از دیگر کارهای مثبت و نقاط قوت این دولت بوده است.
امام جمعه موقت کاشان مواضع نرم دولت در برابر مستکبرین جهانی را یکی از نقاط ضعف دولت یازدهم دانست و گفت: مواضع نرم دولت تدبیر و امید دندان طمع زورگویان جهانی را در برابر ملت و نظام ما تیزتر کرده است.
حجت الاسلام علی احتشام تصریح کرد: گاهی برخورد تند با منتقدین و دلسوزانی که برای تقویت اهداف انقلاب، امام راحل (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری دلسوزانه مطالبی را مطرح می‌کنند نیز از نقاط منفی و ضعف دولت یازدهم بوده است.
وی با اشاره به کم توجهی دولت به فرهنگ دینی و انقلابی بویژه برای جوانان و طبقاتی که نیاز به حمایت‌های فرهنگی دارند گفت: این کم توجهی‌ها اقتصاد مقاومتی را نیز شامل شده است.
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: نکته اساسی در عدم توجه جدی به اقتصاد مقاومتی توسط دولت نگرش و وضعیت نیروی انسانی مؤثر در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی است؛ هنوز کسانی که باور داشته باشند با استفاده از ظرفیت‌های درونی و نگاه ویژه به مقوله صادرات و ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه می‌توان اقتصاد بازار وسیع منطقه غرب آسیا را در اختیار گرفت کم هستند.
حجت الاسلام علی احتشام تصریح کرد: جمهوری اسلامی تا وقتی نتوانسته است سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تثبیت کند و دارای متخصصین قوی و خود باور متعهد و معتقد به ارزش‌های انقلاب اسلامی نیست در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف آن مشکل خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: گاهی تفسیرهای دولتی از بعضی قوانین و مجموعه‌های مؤثر در نظام، مبتنی بر قانون اساسی کشور، زمینه سوء استفاده نامحرمان را فراهم آورده است؛ به کار گماردن و استفاده از فتنه‌گرانی که تا مرز انهدام ارزش‌های نظام و انقلاب در فتنه 88 گام نهاده‌اند و اهتمام جدی به زدودن قبح کار آن‌ها نیز ازنکات دیگری است که باید در مجالی دیگر به آن پرداخته شود./836/ت302/ج
ارسال نظرات