۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۸۴۱۰۲
معاون حقوقی رییس جمهور:

اعتدال، دوری از افراط و تفریط و بسترساز کارآمدی نظام است

خبرگزاری رسا ـ معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به این که اعتدال در حقیقت انفعال، خودباختگی و ارعاب نیست بلکه دوری از افراط و تفریط است، گفت: اگر اعتدال به گونه صحیح اجرا شود ظرفیت های اجتماعی جامعه افزایش پیدا می کنند؛ اعتدال به نوعی بسترساز کارآمدی نظام است.
الهام امين زاده ، معاون حقوقي رييس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، الهام امین زاده، معاون حقوقی رییس جمهور، عصر امروز در شورای اداری استانداری خوزستان که در سالن جلسات برگزار شد، با اشاره به این که در هفته دولت قرار داریم و این مناسبت را تبریک می گویم، ابراز داشت: در این سفر سعی می شود که گزارشی از 24 ماه از عمر دولت یازدهم ارائه شود.

 

وی با بیان این که دولت در همه برنامه ریزی های خود افزون بر وجود تحریم اما لحظه ای از این برنامه عقب ننشسته و به راه خود ادامه داده است، ابراز داشت: افزون بر شرایط منطقه ای و گروه های تکفیری اما دولت تدبیر و امید تلاش کرده که اتحاد و یکپارچگی میان ملت ها حفظ و تفرقه ای که استکبار جهانی برای جدا کردن مردم از دولت داشته را ناکام بگذارد.

 

این مقام مسؤول با تأکید براین که دولت یازدهم به طور کامل در جهت بیانات رهبری حرکت می کند، ادامه داد: متاسفانه استان خوزستان به عنوان دومین استان است که از لحاظ اشتغال رنج می برد.

 

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان این که در دولت یازدهم نرخ تورم از 40 درصد به 8/13 درصد کاهش یافته و سعی می کند که این میزان را حفظ کند، افزود: این دولت سعی دارد با برنامه ها میزان تغییرات مایحتاج عمومی مردم را محسوس تر کند.

 

امین زاده درباره امنیت و ثبات تولیدات داخلی گفت: این مسأله نخستین کار درباره تولید است و عدم آن سرمایه دار را فراری می دهد؛ براساس تأکیدات هبری، دولت معتقد است که توسعه بدون عدالت و عدالت بدون توسعه جواب نمی هد.

 

وی با اشاره به این‌که اگر قانون دسترسی آزاد به اطلاعات نهادینه نشود به سختی می‌توان به اقتصاد غیر رانتی دست یافت، بیان داشت: بایستی به استانداران توانمند و استان های لازم امکان امضاء طلایی به استاندار برای پروژه ها داده شود که نیاز نباشد چندین بار برای کاری به تهران بیاید.

 

این مقام مسؤول با بیان این که خوزستان، استانی توانمند است که می تواند بدون نیاز به درآمدهای نفتی نیازهای خود را رفع و خود را اداره کند، ابراز داشت: پروژه های عظیم و بزرگ می بایستی توسط بنگاه های بزرگ و متوسط اجرایی شوند.

 

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به این که اعتدال در حقیقت انفعال، خودباختگی و ارعاب نیست بلکه دوری از افراط و تفریط است، ادامه داد: اگر اعتدال به گونه صحیح اجرا شود ظرفیت های اجتماعی جامعه افزایش پیدا می کنند؛ اعتدال به نوعی بسترساز کارآمدی نظام است.

 

امین زاده با بیان این که رهبری بر اقتصاد مقاومتی بسیار تأکید داشتند و در دیدار اخیر با دولت خط مشی را مشخص کردند، ابراز داشت: اقتصاد باید به گونه ای باشد که در هر شرایطی نباید تکانی بخورد.

 

وی با اشاره به این که برجام با نرمش قهرمانامه به نتیجه رسید، افزود: در برجام حق و منافع ملت و سیاست های رهبری شکل گرفت اما اکنون در اجرا نیاز به دقت دارد./9453/پ202/ح

ارسال نظرات