۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۸۴۱۱۸
نماینده مردم تهران در مجلس:

اقتصاد مقاومتی باید جایگزین اقتصاد نفتی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با هیات دولت بر این موضوع تأکید کردند که ما نباید به فروش نفت اتکا داشته باشیم.
سيد مهدي هاشمي نماينده مردم تهران و عضو کميسيون عمران

سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بحث توجه به توانمندی‌های داخلی گفت: در زمینه توانمندی‌سازی اقتصاد کشور ما باید به توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، استعدادها، فرهنگ و سیاست توجه داشته باشیم.

 

وی افزود: اگر ما تفکر فرهنگی و ارزشی خود را بر مبنای آرمان‌‌ها، اصول، مبانی و اعتقادات انقلابی و ملی خود قرار دهیم طبیعی است که توانمندی‌های خود را مورد توجه و حمایت قرار داده و در این چارچوب نگاه اقتصادی نیز اصلاح خواهد شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: ما باید تفکر نگاه به داخل را با تکیه بر اصول و مبانی اسلامی، ملی و انقلابی خود به طور جدی مورد توجه قرار داده و از آن پیروی کنیم در این صورت بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

 

هاشمی با اشاره به دیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با هیات دولت بر این موضوع تأکید کردند که ما نباید به فروش نفت اتکا داشته باشیم.

 

وی افزود: اقتصاد کشوری که متکی به خارج باشد تفکرهای استعماری و روحیه غیرانسانی استکباری بر آن کشور آسیب می‌زند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: راهکار حل مشکلات اقتصادی در کشور ما اقتصاد مقاومتی و اتکا به توانمندی‌های داخل در سایه توکل به خدا خواهد بود؛ باید یک تحول جدی در نظام اقتصادی ایجاد کنیم تا بتوانیم به طور جدی مشکات را اصلاح کنیم.

 

هاشمی افزود: امیدواریم این تذکرات رهبر معظم انقلاب که مکرر داده می‌شود در دستور کار مسئولان عالی‌رتبه به ویژه افرادی که در دولت خدمت می‌کنند قرار گیرد و به بخش خصوصی نگاه تازه‌تری شود.

 

وی ابراز کرد: یک تفکر و سیستم خاصی در اداره اجرایی کشور در این دولت و دولت‌های گذشته حاکم است که اساساً بر توانمندی‌های داخل و استفاده از ظرفیت‌ها به ویژه بخش خصوصی اعتقاد ندارند و بیشتر نگاهشان بر کار بازرگانی و عمدتاً واردات و اندکی صادرات است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: نظام اداری و اجرایی کشور ما باید متحول شود همچنین باید یک اصلاح ساختاری در سیستم اداری و اجرایی ما درباره مشارکت و بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی به وجود بیاید تا بتوانیم این چارچوب اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

 

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته و حال تمرکز دولت‌ها در این بخش بسیار ضعیف بوده و این ناشی از ساختار غلط است. /807/ت302/ش

ارسال نظرات