۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۸۴۱۴۵

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ ثبت سه مورد وقف جدید در دهه کرامت در شهرستان زابل و وقف شش ملک توسط امام جمعه سراوان اهم اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان هستند.
اخبار کوتاه

علی واصفی، رییس اوقاف وامورخیریه زابل، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: در دهه کرامت و با آغاز هفته دولت اداره اوقاف وامور خیریه زابل شاهد وقوع و ثبت سه مورد وقف جدید بود.

 

وی افزود: وقف‌های انجام شده شامل یک قطعه زمین پانصد متری در روستای رخشانی با هدف ساخت مسجد حضرت علی(ع)، یک قطعه زمین 596 متری در روستای قاسم آباد برای توسعه فضای فرهنگی مسجد و یک قطعه زمین برای ساخت خانه عالم در مجموع به ارزش بیست میلیون تومان هستند.

 

رییس اوقاف وامورخیریه زابل خاطرنشان کرد: این موقوفات بعد از تنظیم وقف‌نامه عادی و ثبت در سامانه جامع اطلاعاتی برای اخذ سند مالکیت به نام خود موقوفه و پس از طی مراحل قانونی برای اجرای نیت واقف به واحد اقتصادی و بهره‌وری و امور فرهنگی اجتماعی اوقاف ارجاع می‌شود.

 

تبلیغات زود هنگام، نشاط انتخابات را کاهش خواهد داد
به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان، علی‌اصغر جمشید نژاد، معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان، امروز در نشست خبری گفت: برخی از مدیران داری ویژگی بالا نیستند و براساس برد سیاسی مدیر شده اند و از روی لیاقت و شایستگی به مدیریت نرسیده اند لذا کماکان تغییرات این مدیران را دنبال خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی ساز و کار نظارتی مناسب برای نظارت برای روی پروژه های بزرگ جزء ضروریت‌ها است، افزود: رسانه ها بهترین ناظر بر پروژه های بزرگ هستند.

 

جمشیدنژاد با بیان اینکه تبلیغات زود هنگام، نشاط انتخابات مجلس شورای اسلامی را کاهش خواهد داد، بیان داشت: در مورد تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی برداشت های متفاوتی است بعضی ها هر گونه اقدام به عنوان تبلیغ زود هنگام ترقی می کنند و این انتظار دارند که ما مداخله کنیم در حالی که شب‌نشینی‌های محلی، رایزنی‌ها و یارگیری‌ها برای کاندیداها طبیعی و از مصادیق تبلیغ به شمار نمی‌آید البته کارناوال و سخنرانی از تریبون‌های رسمی به عنوان مصادق تخلفات تبلیغات به حساب می‌آید.

 

معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تبلیغات زود هنگام، نشاط انتخاباتی مجلس شورای اسلامی را کاهش می دهد و قطعا با افراد خاطی برخورد قانونی خواهیم کرد.

 

وقف شش ملک توسط امام جمعه سراوان

حجت الاسلام هاشم رعنایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه شهرستان سراوان شش مورد از املاک خود را در سراوان وقف کرد.


رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان زاهدان عنوان کرد: در شهرستان سراوان اداره اوقاف وامور خیریه وجود ندارد اما با ارتباط خوبی که اداره کل اوقاف با مسؤولین آن شهرستان برقرار کرده است، رویکرد مردم و مسؤولین نسبت به مقوله وقف رو به رشد بوده و نگاه و استقبال بسیار خوبی وجود دارد.


حجت الاسلام رعنایی اظهار داشت: امورات اوقاف شهرستان سراوان در حال حاضر توسط اوقاف زاهدان انجام می‌شود و در دیداری که به همین منظور با امام جمعه سراوان داشتیم، حجت الاسلام دهقان شش مورد از املاک خود را به ارزش یک میلیارد تومان وقف نمود و وقف‌نامه آن تنظیم شد.


وی خاطر نشان کرد: چهار باب واحد تجاری در بازار سراوان به متراژ 72 مترمربع و دو واحد مسکونی 540 و 200 متری املاکی هستند که حجت الاسلام دهقان برای قرآن و اهل بیت، مهدویت و مسجد جامع سراوان وقف کرده است./831/پ203/ح

ارسال نظرات