۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۲۸۴۱۵۲
آیت الله اراکی:

عزت و سربلندی تشیع مرهون مجاهدت امامزادگان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله اراکی با بیان یان که مذهب تشیع از سوی امامزداگان در جهان ترویج یافته است، گفت: عزت و سربلندی شیعه در جهان به سبب تلاش‌ها و فعالیت­های امامزداگان برای ترویج معارف مذهب اسلامی بوده است.
 آيت الله اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگرازی رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شب گذشته در آیین تجلیل و غبارروبی امامزاده موسی مبرقع قم، به اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت امامزادگان اشاره کرد و گفت: در آیه «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إبراهیم وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِینَ ذُرِّیَّةً بَعْضُهَا مِن بعض» خدواند انسان‌ها به دو گونه شخصی و خاندان برگزیده است، حضرت آدم و نوح به گونه شخصی انتخاب شده اند، آل ابراهیم و آل عمران به صورت گروهی انتخاب شده­اند.

 

آیت الله اراکی بیان کرد: خدواند نخست آل یعقوب و بنی اسرائیل را به عنوان خاندان برتر جهانیان برگزید اما به دلیل اینکه این قوم نافرمایی کردند، آل ابراهیم به عنوان خاندان برتر جهانیان انتخاب شدند و معارف الهی و دین خدواند از سوی این خاندان در دنیا نشر و ترویج یافته است.

 

وی در ادامه سخنانش با بیان این که رفتار و اعمال ائمه معصوم(ص) مطابق دستور خداوند بوده است، گفت: یکی از دستورات خداوند این است که اسلام و تشیع به واسطه فرزندان و خاندان ائمه اطهار(ع) در جهان نشر پیدا کند به همین دلیل فرزندان و نوادگان امام معصوم(ع) به سراسر مناطق جهان برای ترویج معارف اهل بیت(ع) هجرت کردند.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: فرزندان و نوادگان امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) به کشورهای همچون عراق، ایران، مصر، شمال آفریقا، پاکستان، مالزی و اندونزی برای نشر معارف اسلامی و ترویج مذهب تشیع مسافرت کرده­اند.

 

آیت الله اراکی بر اهمیت حفظ شأن و مقام امامزداگان تأکید کرد و افزود: عزت و سربلندی شیعه در جهان به سبب تلاش­ها و فعالیت­های امامزداگان برای ترویج معارف مذهب اسلامی بوده است./998/پ202/ف

ارسال نظرات