۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۸۴۲۰۶
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان:

هدف طلاب از تحصیل دورس حوزوی تفقه در دین باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلالی با اشاره به اهمیت اهتمام طلاب به بالا بردن سطح علمی خود برای تبلیغ دین، گفت: هدف طلاب نباید درآمد و کسب پست و مقام باشد بلکه باید با افق بلندتری به تحصیل در حوزه نگاه کنند و آن تفقه در دین است.
حجت الاسلام محسن جلالي معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه اصفهان

حجت الاسلام محسن جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به لزوم توجه طلاب به مبانی دینی و قرآنی برای هدف گذاری در فعالیت تحصیلی خود در حوزه علمیه گفت: مهمترین مسأله این است که هدف طلاب آن چیزی باشد که قرآن و اهل بیت (ع) برای طلاب علوم دینی دستور داده‌اند که همه این‌ها در منابع موجود است.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: هدف یک طلبه برای تحصیل در حوزه علمیه در درجه اول باید تفقه باشد، تفقه یعنی فهم عمیق دینی یعنی این‌که طلبه باید یک کارشناس دینی بشود، هدف بعدی که باید به دنبال آن باشند انزار مردم و تبلیغ دین باشد که این تبلیغ می‌تواند در قالب‌های مختلفی نظیر تدریس، تألیف، پژوهش و پاسخگویی به شبهات مردم باشد.

 

وی با تأکید بر پرهیز طلاب از مدرک گرایی خاطر نشان کرد: هدف طلاب نباید درآمد و پست و مقام پیدا کردن باشد بلکه باید افقی بلند داشته باشند و آن تفقه است طلاب باید تا زمانی که یک کارشناس دینی نشده‌اند دست از تحصیل برندارند و زمانی که به قله فهم دین رسیدند دانسته‌ها و علم خود را در اختیار مردم قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام جلالی پیرامون تلبس طلاب علوم دینی به لباس مقدس روحانیت، اظهار کرد: از قدیم رسم بر این بود که طلاب پس از اتمام سطح یک ملبس می‌شدند، امروزه در حوزه علمیه اصفهان برای ساماندهی به این موضوع طرح ادیب اجرا می‌شود که شرایط و ضوابطی دارد که اتمام حداقل پایه ششم یکی از این شرایط است و این طرح نیازمند گذراندن یک دوره‌ای است.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با بیان این‌که شرایط امروز جامعه داشتن سطح علمی بالا برای تبلیغ دین را می‌طلبد گفت: داشتن آشنایی عمیق با مسائل دینی و حوزوی برای طلابی که قصد تلبس و تبلیغ دین را دارند بسیار لازم است و هرچه سطح علمی و تحصیلی طلاب بالا برود بهتر می‌توانند به این مسأله بپردازند.

 

حجت الاسلام جلالی با تأکید بر پرهیز طلاب از شتاب زدگی در تلبس به لباس روحانیت اتمام پایه دهم را زمانی مناسب برای ملبس شدن بیان کرد و افزود: البته برای طلابی که قصد تبلیغ در ایام تبلیغی را دارند و می‌خواهند برای تبلیغ معمم شوند می‌توانند در صورت اتمام پایه ششم حوزه به صورت موقت ملبس شوند و به انجام امور تبلیغی بپردازند./1304/ت302/ح

ارسال نظرات