۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۸۴۲۰۹
امام جمعه نجف‌آباد:

حسن خلق و تکریم ارباب رجوع مهم‌ترین وظیفه دولتمردان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی در جمع مسؤولان ادرات شهرستان نجف آباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: نحوه برخورد با مردم، تکریم ارباب رجوع، حسن خلق، برخورد با کرامت، احترام و عزت بالاترین خصوصیات یک کارگزار است که حتی در برابر آنانی که خلاف قانون عمل می‌کنند، با صبر و خوش اخلاقی برخورد داشته باشیم.
حجت الاسلام حسناتي هفته دولت هفته دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت هفت دولت مراسمی با حضور مسؤولان ادارت شهرستان در گلزار شهدا نجف‌آباد برگزار شد، در این مراسم که با برپایی نماز وحدت ظهر و عصر و گلباران مزار شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس همراه بود، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد، با تبریک هفته دولت به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

حجت الاسلام حسناتی با بیان این‌که فاجعه هشتم شهریور جنایتی بود که دشمنان برای سرنگونی این نظام طراحی کرده بودند، گفت: هشتم شهریور خاطره ناگواری بر ملت ایران وارد شد و دشمنان اسلام و ایران با این جنایت و ظلم و انفجار دفتر نخست وزیری و به شهادت رساندن دو خدمتگزار این ملت  می‌خواستند نظام و دولت اسلامی را سرنگون کنند.

 

وی در ادامه بیان داشت: نقشه دشمنان این بار نیز نقش بر آب شد و به لطف خدا خون این شهدای دولت اسلامی سرافرازتر از همیشه و نام و یادش ماندگار شد و به همین مناسبت هفته دولت نامگذاری شد که در ابتدای هفته شاهد سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیأت و تعیین خطوط راه برای دولت بودیم.

 

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد یکی از مهم‌ترین وظایف هر مسؤولی را محاسبه اعمال در برابر دیگران بیان کرد و گفت: امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند، شیعه ما نیست کسی که هر روز حساب اعمال خود را محاسبه نکند و محاسبه اعمال به ویژه در کارهای اجتماعی وظیفه شما را سخت تر می‌کند.

 

وی در ادامه با قرائت آیه «انما ولیکم الله و رسوله و المؤمنون» بیان داشت: انسان موجودی آزاد و مختار است و هیچ کس جز خداوند نمی‌تواند به انسان امر و نهی کند و طبق این آیه شریفه بعد از خدا، رسول، و مؤمنان که همان اهل بیت(ع) هستند این وظیفه را به عهده دارند و در زمان غیبت امام، و در یک حکومت مردم سالاری دینی، ولی فقیه و نائب امام زمان مسؤولیت را به عهده دارد که یا به صورت علمی توسط مراجع و یا به صورت عملی از سوی ولی امر مسلمین انجام می شود.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: نبرد میان حق و باطل در طول تاریخ و در زمان ائمه اطهار تنها بر سر همین نکته بود که اگر حاکم جائر باشد، امر و نهی او هیچ ارزشی ندارد و حرام است و زمانی اعمال ما ارزش پیدا می کند که تحت امر ولی خدا باشد چنان که وارد شده است یک ساعت فعالیت سلطان عادل همانند هفتاد سال عبادت است.

 

وی با بیان این که مسؤولیت حتی در محیط یک خانه نیز وجود دارد، افزود: اگه اخلاق و رفتار الهی و انسانی نباشد، حتی در یک محیط کوچک مانند خانه نیز روحیه ای فرعونی خواهیم داشت چه برسد به مسؤولیت های بالاتر که در روایت آمده، ارزش خوش اخلاقی در خانه از اعتکاف در مسجد پیامبر بالاتر است و این مهم‌ترین وظیفه هر یک از ما در دستگاه های دولتی است.

 

امام جمعه نجف‌آباد نحوه برخورد با مردم، تکریم ارباب رجوع،حسن خلق، برخورد با کرامت، احترام و عزت را بالاترین خصوصیات یک کارگزار بیان داشت که حتی در برابر آنانی که خلاف قانون عمل می‌کنند، با صبر و خوش اخلاقی برخورد داشته باشیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: از دیگر وظایف مجموعه های دولتی، صفا و صمیمیت در میان خود مجموعه ها است که سبب پیشرفت هر چه بیشتر در سطح جامعه و منطقه خواهد شد و امروز در کنار قبور این شهیدان بار دیگر تجدید عهد و پیمانی داشته باشیم با شهیدان انقلاب و دولت که در برابر تمام جوسازی های دشمنان برای سرنگونی این نظام و انقلاب تا آخر راه مقاوم و پیروز باشیم./1306/پ202/ح

ارسال نظرات