۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۸۴۲۳۳
15 و 16 مهرماه؛

هفتمین اجلاسیه استانی جامعه مدرسین در ساری برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه هفتمین اجلاسیه استانی جامعه مدرسین حوزه علمیه 15 و 16 مهر به میزبانی ساری برگزار می‌شود، گفت: این اجلاسیه با موضوع رسالت حوزه و روحانیت در تبیین وضعیت کنونی کشور برگزار می‌شود.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه هماهنگی اجلاسیه استانی جامعه مدرسین حوزه علمیه در ساری با اشاره به این که تاکنون شش اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه در مناطق مختلف کشور برگزار شد، گفت: این اجلاسیه سال گذشته با حضور هزار و 500 نفر از علمای سراسر کشور در قم برگزار شد.

 

وی با بیان این که اجلاسیه استانی جامعه مدرسین حوزه علمیه گذشته نیز به میزبانی استان فارس برگزار شد، افزود: در این  اجلاسیه استانی علمای فارس، بوشهر و هرمزگان حضور داشتند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این هفتمین اجلاسیه استانی جامعه مدرسین حوزه علمیه 15 و 16 مهر به میزبانی ساری برگزار خواهد شد، بیان داشت: این اجلاسیه با موضوع رسالت حوزه و روحانیت در تبیین وضعیت کنونی کشور برگزار خواهد شد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، مصوبات اجلاسیه جامعه مدرسین را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: برنامه ها و مصوبات این اجلاسیه ها و دستاوردهای آن در شئون مختلف کشور پیگیری و اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که مازندران از لحاظ جایگاه علمی، تاریخی و مذهبی سابقه بسیار روشن و درخشانی در کشور دارد، تصریح کرد: این منطقه در تاریخ مهد پرورش عالمان و بزرگان دینی بوده است.

 

وی با تأکید براین که به لحاظ جایگاه علمی و مذهبی مازندران، این اجلاسیه باید در شأن تاریخ این استان برگزار شود، خاطرنشان کرد: این اجلاسیه به حتم دستاوردهای بسیار خوبی برای استان خواهد داشت و باید از آن نهایت بهره برده شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل سه کمیسیون حوزه و روحانیت، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی تبلیغی در استان خبر داد و گفت: این کمیسیون ها از هفته های گذشته با حضور چهره های شاخص علمی حوزوی و غیر حوزوی استان آغاز به کار کرده و حال حاضر به نتایج خوبی نیز رسیده است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که نتایج نهایی کمیسیون ها تا 15 شهریور به دبیرخانه اجلاسیه در قم ارسال خواهد شد، بیان داشت: در جامعه مدرسین دبیرخانه ای تشکیل شده که نتایج این کمیسیون ها را بررسی و برای بحث و تصمیم گیری در روز اول اجلاسیه تنظیم می کند.

 

وی با اشاره به این که مسؤولیت کار محتوایی این اجلاسیه با  این سه کمیسیون است، خاطرنشان کرد: در این کمیسیون ها مسائلی نظیر افق پیش روی حوزه های علمیه، آسیب ها و چالش ها، تبلیغ، مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با حضور حدود 80 نفر از صاحب نظران حوزوی و غیر حوزوی استان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در روز نخست اجلاسیه کمیسیون ها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، ادامه داد: در روز نخست بیش از 200 نفر از شخصیت های حوزوی استان های گیلان، گلستان و مازندران حضور دارند.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه به وجود بیش از هزار و 200 امامزاده در مناطق مختلف مازندران اشاره کرد و گفت: عشق و دلدادگی به اهل بیت(ع) در قلوب مردم این منطقه نهادینه شده است.

 

وی از تحصیل بیش از سه هزار طلبه برادر و حدود سه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه مازندران خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر 28 مدرسه علمیه برادران و 12 مدرسه علمیه خواهران در مناطق مختلف استان فعال هستند./950/پ202/ب4

ارسال نظرات