۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۸۴۲۴۷
استاد حوزه:

باید در مقابل گناه احساس مسئولیت داشته باشیم

خبرگزاری رسا- استاد حوزه با اشاره به عواقب و ضرر گناه، گفت: گناه در دنیا بر هم زننده نظام زندگی خانواده، جامعه و فرد است و در آخرت هم مورث و مستحق عذاب دردناک الهی است.
گناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌‍الاسلام احسان کریمیان‌ها، استاد حوزه ظهر امروز در نشستی که با برخی از دانشجویان دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) در این دانشگاه برگزار شد با اشاره  به تأثیر منفی معصیت بر روح و قلب انسان، گفت: یکی از مسائل مهمی که در کلام حق‌تعالی و در همه کتب آسمانی و به‌ ویژه در قرآن کریم منعکس بوده ‌گواه بر اصل مخالفت با گناه و معصیت است.

 

این استاد حوزه با اشاره به اهمیت شناخت و لزوم ترک معصیت افزود: معنای گناه کاملا روشن است؛ گناه به معنای حرکتِ مخالف با خواسته‌های وجود مقدس حضرت حق است.

 

کریمیان‌ها با تأکید بر این‌که ضرر گناه هم مشخص است، اظهار کرد: گناه در دنیا بر هم زننده نظام زندگی خانواده، جامعه و فرد است و در آخرت هم مورث و مستحق عذاب دردناک الهی است.

 

وی با اشاره به این‌که باید در مقابل گناه احساس مسؤولیت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اولیای الهی از هر گناهی اعم از صغیره، کبیره، جدی و شوخی متنفر بودند و باید ببینیم ما چطور در مقابل گناهان عمل می‌کنیم.

 

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: اینکه ما در عمر دنیایی خود چقدر نسبت به ترک گناه حساس بوده‌ایم، مسأله‌ای بسیار مهم و قطع‌ یقین قابل تأمل است که نباید از کنار آن به آسانی گذشت چرا که ترک گناه نیازمند همتی بلند و تلاشی جدی است.

 

کریمیان‌ها با طرح این سؤال که آیا بندگان می‌دانند تنفر خدای متعال از گناه به چه میزانی است؟ عنوان کرد: تنفر خداوند را نسبت به گناه را از برخی آیات قرآن می‌توان حس کرد، در قرآن کریم مکرر خداوند متعال نسبت به گنهکاران هشدار داده است که توبه کنید.

 

وی با بیان این‌که خداوند نسبت به هیچ فسادی روی خوش نشان نداده است، گفت: خدای متعال توصیه اکید بر بازگشت خطاکاران به سوی خود داشته و ائمه اطهار، اولیای الهی و شهیدان راه حق هم همانند خداوند هستند.

 

این استاد حوزه در پایان با اشاره به این‌که اگر پای گناه در میان نبود؛ مبارزه نیز بی‌معنا می‌شد،گفت: شهیدان نیز برای این‌که جلوی جرم و مجرم را بگیرند به شهادت رسیدند، کسی که گناه کند در حقیقت با این کار با خدا، انبیاء، ائمه اطهار،  اولیای الهی، انسانیت و هدف عالی خلقت مخالفت کرده است./955/پ202/ح

ارسال نظرات