۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۸۴۲۸۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

توجه به مطالبات رهبری در حوزه فرهنگ ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که توجه به مطالبات رهبری در حوزه فرهنگ ضروری است، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در رأس امور فرهنگی کشور است باید مطالبات رهبر معظم انقلاب را بیشتر مدنظر داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي در جلسه شوراي اداري با حضور وزير ارشاد حجت الاسلام والمسلمين قريشي در جلسه شوراي اداري با حضور وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با اشاره به اظهارات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان کشور، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این جمع مسایل فرهنگی را به قدری آزار دهنده دانستند که عامل بی خوابی ایشان می شود، از این رو در این شرایط وظیفه ما مسؤولان در قبال این گونه مسایل روشن است.

 

وی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در رأس امور فرهنگی کشور است باید مطالبات مقام معظم رهبری را بیشتر مدنظر داشته و از مسؤولان استانی خواست معظم له را مطالبه کنند.

 

اعتبارات کافی برای تولید محصولات فرهنگی سالم اختصاص یابد

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به آیه 195 سوره بقره که می فرماید؛ « وَأَنفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّـهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ»، گفت: مراد از انفاق در این آیه بنا به تأکید بسیاری از مفسران انفاق فرهنگی است و مراد از با دستان خود، خود را به هلاکت نیاندازید نیز هلاکت معنوی و فرهنگی است.

 

وی با اشاره به اینکه  عدم صرف اعتبار لازم در حوزه فرهنگ سبب بروز بسیاری از مشکلات می شود، تصریح کرد: دولت اعتبارات بیشتری را به حوزه تولید محصولات فرهنگی سالم اختصاص دهد، چراکه تولید محصول سالم فرهنگی بدون بودجه کافی و لازم امکان پذیر نیست.

 

مقابله با تولیدات ضد فرهنگ با قربان صدقه رفتن حل نمی شود

رییس شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی بیانات مقام معظم رهبری را اخذ شده از قرآن و روایات عنوان و اضافه کرد: خداوند متعال در آیه 252 سوره بقره می فرماید؛ «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْ‌ضُ»؛ مقابله با کارهای مضر فرهنگی با قربان صدقه رفتن ها و خواهش می کنم ها حل نمی شود و لازم است که دولت با قدرت قهریه در این زمینه وارد شود.

 

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه انهدام محصولات مضر راه‌حل اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه است، تأکید کرد: اگر دولت با قدرت وارد مباحث فرهنگی نشده و مسائل فرهنگی را مدیریت نکند، مشکلات اخلاقی و فرهنگی جامعه حل نمی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: نوع هزینه اعتبار فرهنگی بخشی از مدیریت فرهنگی است و لازم است مدیریت کارآمدی بودجه حداقل فرهنگی را با اولویت بندی دقیق و کارشناسی شده تقسیم‌بندی کند.

 

جلسه شورای اداری آذربایجان غربی ظهر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد./936/پ202/ح

ارسال نظرات