۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۸۴۳۱۷
مبارز دوران انقلاب اسلامی:

استکبار جهانی تأسیس‌کننده تروریست است

خبرگزاری رسا ـ مبارز دوران انقلاب اسلامی گفت: استکبار جهانی به وجود آورنده تروریست است، مجامع بین‌الملل نیز ابزاری در دست استکبار و مشوق جنایات غیربشردوستانه است و ما از این نهادهای بین‌المللی انتظار نداریم که بخواهند ترور را محکوم کنند، آنان مشوق جنایاتی هستند که در دنیا رخ می‌دهد چرا که در برابر اقدامات وحشیانه استکبار سکوت می‌کنند و به دروغ شعار حقوق بشری سر می‌دهند.
غفاري، مبارز دوران انقلاب اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، غلامرضا غفاری، مبارز دوران انقلاب اسلامی با اشاره به بخشی از خاطرات خود درباره فعالیت نیروهای مجاهدین خلق در سپاه استان مرکزی گفت: زمانی که نیروهای کمیته انقلاب اسلامی، سپاه اراک را شکل دادند شورای سپاه با حضور برخی نیروهای منافق تشکیل شد.


وی افزود: نیروهای منافق با برگزاری نشست‌ها و میتینگ‌ها برای جذب نیروهای جوان و فعال تبلیغات گسترده‌ای را انجام می‌دادند و من نیز به ظاهر با آنان همراه شدم، در کلاس‌های ایدئولوژی آنان سعی در ترویج تفکرات ضد اسلامی خود داشتند.


غفاری بیان کرد: با حضور در کلاس‌های ایدئولوژی آنان، دریافتم تفکرات آنان با آن چه که نشان می‌دهند در تضاد است، در این میان "رحیم آنجفی" هوشیارانه مراقب اوضاع بود به نحوی که خود مسئولیت اسلحه خانه را برعهده گرفته بود تا مبادا منافقان اقدام به خارج کردن اسلحه‌ها کنند.


مبارز دوران انقلاب با اشاره به اقدامات منافقین گفت: منافقین رسماً از سوی سپاه بر علیه آیت‌الله خوانساری که در آن زمان نماینده خاص حضرت امام‌خمینی در سپاه اراک بود اعلامیه دادند و آن لحظه متوجه خط مشیء آنان شدیم که در تضاد با انقلاب اسلامی بود و در این میان هر کسی را که در برابر آنان موضع می‌گرفت به طریقی از سپاه اخراج می‌کردند.


وی تصریح کرد: به خاطر اینکه منافقین شورای سپاه را تشکل داده و خود سردمدار بودند، نیروهای پیرو خط انقلاب و ولایت فقیه را به راحتی از سپاه اخراج می‌کردند و تنها چند نفر از این نیروهای وفادار به انقلاب و امام(ره) باقی ماندند، با مشورت با یکدیگر بر آن شدیم تا تقیه کنیم و مانع نقشه‌ها و برنامه‌های آنان شویم.

 
غفاری ادامه داد: منافقین خیال می‌کردند که موفق به تغییر تفکرات ما شده‌اند، زمانی که آیت‌الله طالقانی دار فانی را وداع گفت به بهانه عزادارای به سمت دانشگاه علوم اراک حرکت کردیم و شعار می‌دادیم، در نزدیکی دانشگاه متوجه حضور "ملیشا" شدیم، دختران و پسرانی که به شکل چریکی لباس بر تن پوشیده بودند و سلاح در دست داشتند.


وی با اشاره به عدم پیروی و باور منافقین از ولایت فقیه گفت: زمانی که به دانشگاه رسیدم، غلامرضا شادبختی (مسئول عملیات) نزد من آمد و گفت غفاری فرمانده سپاه خواسته‌اند  که  شعاری را سر دهید و دست نوشته ای را به من داد و رفت.


غفاری با اشاره به تصمیم عاقلانه خود علیه منافقین گفت: با دیدن متن شعار متوجه شدم که آنان قصد توهین به حضرت امام‌خمینی(ره) را دارند، نیروها در حال رژه بودند نیروهای وفادار به انقلاب که متوجه متن شعار شدند به من گفتند که مبادا این شعار را سر دهی، من با صدای بلند به نیروها گفتم "سکوت،سکوت" که همه ساکت شدند.


وی بیان کرد: از نیروهای منافق خواستم تا به عقب صف بروند و گفتم شما از عقب شعار را سر دهید تا من بیت بعد آن را از جلو آغاز کنم، با خیال راحت پذیرفتند و به انتهای صف متشکل از نیروها رفتند، بخش اول شعار را سر دادند و خواست خدا بود که این شعار در ذهن من خطور کرد که "قسمت جلو بگویند توطئه چپ و راست، قسمت عقب کوبنده‌اش روح‌الله است"


غفاری افزود: با شنیدن این شعار منافقین به مانند یخ وا رفتند، نیروهای انقلابی سپاه محکم و کوبنده با حالت رژه این شعار را سر می‌دادند و به داخل دانشگاه وارد شدیم، مسئول عملیات با سرعت نزد من آمد و زبان به اعتراض گشود.

 
عضو سپاه اراک تصریح کرد: تازه متوجه شدند که نتوانسته‌اند تفکرات واهی خود را بر ما تلقین کنند، در هنگام آموزش نیروها زمانی که آنان را به صف کردم متوجه شدم که نیروهای منافق ما را نظاره می‌کنند در همین جا بود که به نیروها گفتم "اقایانی که اینجا هستند هیچ کدام به درد سپاه نمی‌خورند و منافق هستند و باید از سپاه بروند" سربازان شروع به تکبیر گفتن کردند.


غفاری با اشاره به اینکه منافقین مانع از فعالیت‌های انقلابی وی شدند، گفت: وقتی که صبحگاه تمام شد مرا به دفتر فرماندهی سپاه احضار کردند، فرمانده سپاه (طبیب‌زاده) به من گفت که شغل بهتری را برای من در سپاه در نظر دارد.


وی افزود: به مدت 16 روز مرا در هیچ یک از قسمت‌های سپاه به کار نگرفتند و به دنبال بهانه‌ای بودند تا با ناکارآمد دانستن من زمینه را برای اخراجم فراهم سازند که خوشبختانه تا پیش از اینکه 16 روز تمام شود آیت‌الله خوانساری اقدام کرده بودند و گروه منافقین مجبور به ترک سپاه شدند.


غفاری ادامه داد: برنامه‌های ضد انقلابی آنان آرام آرام شکل گرفت و با سلاح‌هایی که دزدیده بودند اقدام به ترور شخصیت‌های برجسته انقلابی کردند، اقدامات گسترده‌ای در خانه‌های تیمی خود آغاز کردند، رئیس کمیته انقلاب اسلامی شهید حق‌شناس اولین نیروی انقلابی بود که در اراک به دست منافقین ترور شد.


وی بیان کرد: ترور بعدی توسط منافقین در اراک اصغر عسگری معروف به چرخ‌ساز بود که کارگری زحمتکش و آگاه به امرو و جریانات بود که تحصیلات بالایی نیز نداشت اما بسیار شجاع و دلیر بود.


غفاری یادآور شد: زمانی که منافقین به درون استانداری گریخته بودند و نیروهای سپاه تصمیم داشتند مسلحانه استانداری را در اختیار خود بگیرند اصغر چرخ‌ساز واسطه شده و فرصتی می‌طلبد تا بدون درگیری منافقین خود را تسلیم کنند که در آن زمان فرمانده سپاه می‌پذیرد، اصغر خود شبانه به داخل استانداری وارد شده و مانع از اقدامات نظامی می‌شود.


وی افزود: منافقین اقدام به فرار کرده و متواری شدند، از سوی منافقین ترور اصغر ناموفق ماند تا بار دیگر آنان اقدام به این عمل وحشیانه خود کردند که در مرحله دوم ترور این شخصیت انقلابی به دست منافقین به سرانجام و وی به شهادت رسید.

 

مبارز دوران انقلاب اسلامی تصریح کرد: "محمد زراستوند" که مسئول عقیدتی سپاه بود مرا صدا کرد و از من خواست بیشتر مراقب باشم چرا که متوجه شده بودند من به عنوان نفر سوم لیست ترور از سوی منافقین مطرح شده‌ام.


غفاری بیان کرد: منافقین همواره مرا تهدید و مکرراً اعلام می‌کردند " صدایت کلفت شده ما آن را نازک می‌کنیم" چرا که تبلیغات انقلاب را انجام می‌دادم و طراحی و مدیریت شعارهای دوران انقلاب را بر عهده داشتم، برای مقابله با اقدامات ترور منافقین ماشین و سلاح در اختیار من قرار داده شد.


وی ادامه داد: پس از گذشت چند ماه اوضاع آرام شد، روزی با پدر شهیدان رجایی تصمیم گرفتیم برای ملاقات یکی از خانواده‌های ایثارگر برویم، پیاده به سمت راه‌آهن حرکت کردیم و منافقین نیز ما را تعقیب کردند.


مبارز دوران انقلاب اسلامی افزود: در راه بازگشت نرسیده به خیابان آیت‌الله غفاری متوجه صدای موتورسیکلتی شدم که 2 راکب داشت، احساس کردم قصد ترور ما را دارند، سریع خود را مسلح کردم و مقابل آنان ایستادم که ناچار به فرار شدند.


غفاری بیان کرد: موتور سوارها دور زدند و بازگشتند و من که در مقابل آنها مسلح ایستاده بودم قصد تیراندازی داشتم ولی آنان فرار کردند، فوراً آنان را شناسایی و گزارش دادم که پس از 3 روز یک تیم ترور شناسایی و متلاشی شد که پس از آن دیگر حادثه ترور دیگری در اراک رخ نداد.


وی افزود: منافقین ناجوانمردانه افراد بی‌گناه را ترور می‌کردند تا رعب و وحشت در مردم ایجاد کنند، در متلاشی کردن خانه تیمی منافقین شهید "محمد مسافر" و شهید "خزایی"به شهادت رسیدند، منافقین زبده‌ترین افراد و نخبگان را از ملت می‌گرفتند، آنان از کمونیست‌ها درس گرفته بودند و اسلام صد در صد  ناب آمریکایی را خواهان بودند.


عضو سپاه اراک تصریح کرد: در عملیات مرصاد منافقین به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، مخالف ولایت‌فقیه، اسلام و ولیعصر(عج) بودند، که به خواست خدا و جانفشانی رزمندگان اسلام عده‌ای از آنان متواری و به صدام پناه بردند که دیدیم آینده‌شان چه شد عده دیگری هم در گوشه‌های مختلف دنیا ساکن شدند.

 
مبارز دوران انقلاب اسلامی بیان کرد: استکبار جهانی به وجود آورنده تروریست است، مجامع بین‌الملل نیز ابزاری در دست استکبار و مشوق جنایات غیربشردوستانه است و ما از این نهادهای بین‌المللی انتظار نداریم که بخواهند ترور را محکوم کنند آنان مشوق جنایاتی هستند که در دنیا رخ می‌دهد چرا که در برابر اقدامات وحشیانه استکبار سکوت می‌کنند و به دروغ شعار حقوق بشری سر می‌دهند.


وی افزود: ایران اسلامی پیرو محض ولایت امیرالمومنین(ع) و اولاد آن حضرت است و امروز پیرو ولی فقیه، چرا که ولی‌فقیه را نائب امام زمان(عج) می‌دانیم که اگر سایه ولایت فقیه بر کشور نبود استکبار و دشمنان نظام اسلامی خاک کشور را به توبره می‌کردند، تمامی جنایاتی که در دنیا رخ می‌دهد به قولی تمام "دعواها در منطقه مخالفت با اسلام و لایت فقیه" است.


غفاری با اشاره به اینکه امروز ایران امن‌ترین کشور منطقه است ادامه داد:اصل ما اصل اسلام ناب و هدف پیروی و دفاع از دین خدا و ولی‌فقیه است، دشمنان از قدرت گرفتن اسلام می‌ترسند، هر که بخواهد کوچکترین حرکتی علیه انقلاب انجام دهد تو دهنی محکمی می‌خورد ما تابع صلح و پشتیبان مظلومین جهان هستیم.


وی تصریح کرد: ایران قصد تجاوز ندارد اما اگر دولتی قصد داشته باشد به حریم ما تجاوز کند در برابرش می‌ایستیم ، ایران در قلب ملت‌های دنیا جا دارد، امروز در دیگر کشورها مقام‌معظم رهبری(مد ظله العالی) را می‌شناسند و خود را سرباز رهبر می‌دانند.


غفاری ادامه داد: به لطف خدا ملت ایران مشتی شده که به دهان ابرقدرت‌ها می‌زند اقتدار و امنیت امروز به برکت خون شهداست، شهدایی که زنده هستند و انقلاب را به پیش می‌برند.


جوانان در برابر تبلیغات سوء دشمنان نظام اسلامی بصیرت داشته باشند، در عصر ارتباطات شناخت حقیقت اگر چه سخت است ولی می‌توانند با شناخت تله‌های دشمن با توسل به خدا و پیروی از ولی‌فقیه ترفندهای استکبار را خنثی کند.


خون شهداء، پیروی محض از ولی‌فقیه و بصیرت مردمی سه عامل مهم پیروزی و استواری انقلاب اسلامی است، امروز در دنیا سنبل خوبی‌ها را ایران می‌شناسند و مظلومین جهان منتظر هستند تا سرانجام انقلاب اسلامی نیز به کشور آنان وارد شود و آنان را نجات دهد.


وی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در اسلام گفت: آیت‌الله حسن زاده آملی توصیه می‌کنند که گوش به فرمان او باشید که او گوش به فرمان حضرت ولیعصر(عج) است، فرقی بین ولایت فقیه با حکومت پیامبر نیست ولی‌فقه انتخابی و انتسابی نیست.


غفاری نقش مجلس خبرگان را در انتخاب ولی‌فقیه مهم ارزیابی کرد و گفت: مجلس خبرگان کارش کشف کردن است و کسی را که لیاقت رهبری براساس معیارهای مطرح شده از سوی اسلام و امامان برای رهبری جهان اسلام را دارد، برمی‌گزینند که اطاعت از رهبری واجب و لازم است. /842/
د101/ح

ارسال نظرات