۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۸۴۳۱۸
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اراک:

توجه به الگوی مصرف لازمه سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اراک با بیان این که توجه به الگوی مصرف لازمه سبک زندگی اسلامی است، گفت: اصلاح الگوی مصرف خانواده را به سمت صرفه جویی و پرهیز از ریخت و پاش‌های تجملاتی هدایت می‌کند.
حجت الاسلام سيد احمد مير مهدي، مدير حوزه علميه امام خميني اراک

حجت‌الاسلام سید‌احمد میرمهدی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اراک در گفت‌وگو خبرگزاری رسا، گفت: اسلام به‌عنوان کامل‌ترین دین برنامه‌های جامعی در تمام شئون زندگی دارد که سبک زندگی و آداب گذران عمر در دنیا از جمله این برنامه‌ها است.

 

‍توجه به برنامه‌های اسلام به عنوان یک دین الهی و کامل

وی با بیان اینکه اسلام با استفاده از احکام کاربردی راهکارهایی را برای داشتن زندگی بدون تنش در تمام جوامع بشری ترسیم می‌کند، اضافه کرد: گام اول تشکیل زندگی آرام و بدون مخاطره توجه و اهمیت دادن به برنامه‌های اسلام به عنوان یک دین الهی و کامل است که در این میان جوانان با پیروی از این احکام می‌توانند بیشترین سود را ببرند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اراک تصریح کرد: تنها در صورتی می‌توان امیدوار بود که سبک زندگی، جوامع بشری را به سمت کمال  و زندگی بهتر در دنیا و آخرت هدایت کند که فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم نکته اول در یک جامعه اسلامی تشکیل خانواده براساس مقررات اسلامی است و برای تداوم این زندگی لازم است زوجین با قوانین اسلامی زندگی مشترک آشنا باشند امری که متأسفانه کمتر دیده می‌شود و توجه به این امر از آمار طلاق نیز خواهد کاست.

 

حجت‌الاسلام میرمهدی در ادامه سخنان خویش تربیت اسلامی فرزندان را بخشی از سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: در تربیت اسلامی خانواده موظف است فضایی آرام و به دور ار تنش برای تربیت فرزندان فراهم کند البته در روایات مختلف اسلامی مراحل سنی تربیت به طور کامل آمده است و به سن واگذاری مسؤولیت از سوی والدین نیز اشاره شده است و متأسفانه امروزه کمتر به این نکات توجه می‌شود و والدین حتی در دوران جوانی فرزندان از دادن مسؤولیت به  آنها  به بهانه‌های مختلف خودداری می‌کنند.

 

اشاعه فرهنگ قناعت از دیگر آداب فرهنگ اسلامی

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اراک اشاعه فرهنگ قناعت را از دیگر آداب فرهنگ اسلامی بیان کرد و گفت: بلند پروازی در مطالبات دنیایی انسان را در معرض خطراتی مانند ربا و دروغ پردازی قرار می‌دهد به همین دلیل هر فردی  باید با درک درست شرایط مالی و اجتماعی، خود را به فضائل دینی و عقلی مزین و در برابر وسوسه‌های شیطان نفس خود را در امان نگه دارد این درحالی است که بی‌توجهی به این امر می‌تواند آخرت انسان را به نابودی کشاند.

 

حجت‌الاسلام میرمهدی با بیان این که توجه به الگوی درست مصرف لازمه سبک زندگی اسلامی است گفت: اصلاح الگوی مصرف خانواده را به سمت صرفه جویی و پرهیز از ریخت و پاش‌های تجملاتی  هدایت می‌کند، قرآن شدیداً زندگی مسرفانه را نهی کرده این درحالی است که حتی برخی برنامه‌های رسانه ملی به تجملات زندگی دامن می‌زند و البته بشترین آسیب آن متوجه زوج‌های جوان است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اراک در ادامه تصریح کرد: نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی بدین معنا نیست که از امکانات رفاهی موجود همچون تکنولوژی استفاده نکنیم، بیش از هر دین دیگری اسلام بر پیشرفت علم و عقل گرایی تأکید دارد ولی نحوه استفاده ما از امکانات می‌تواند زندگی ما را دستخوش آسیب‌های دنیوی و اخروی کند./842/ت302/ب4

ارسال نظرات