۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۸۴۳۵۱
نماینده مردم شبستر:

حمایت از تولید ملی تنها با شعار محقق نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ علیلو با بیان این‌که اقتصاد تک محصولی ضریب آسیب‌پذیری کشور از تحریم‌های اقتصادی دشمن را بالا می برد، گفت: حمایت از تولید ملی تنها با شعار محقق نمی‌شود.
علي عليلو نماينده مردم شبستر

علی علیلو، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به کاهش بی‌سابقه قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: این‌که رهبری فرمودند؛ نفت مال ماست ولی اختیارش دست دیگران است و بقیه بیشتر از ما سود می کنند، حقیقتی کاملا درست اما تلخ است.

 


وی با بیان این‌که قیمت نفت به زیر 45 دلار رسیده ولی دو برابر این قیمت و نزدیک 90 و 100 دلار، آمریکا بابت واردات نفت خود مالیات می گیرد، خاطرنشان کرد: نفت و ذخایر انرژی کشور نعمت های الهی هستند که متأسفانه با خام‌فروشی قدر این موهبت الهی را نمی‌دانیم.

 


علیلو ادامه داد: اکنون قیمت نفت در سایه بی تدبیری و خود فروشی حکام عرب تبدیل به نوعی سیاسی بازی شده است، بارها مقام معظم رهبری نسبت به رهایی از اقتصاد تک محصولی و خام فروشی نفت تذکر داده اند و غالب مسؤولان به جای اینکه به این بیانات جامه عمل بپوشانند، فقط در سخنرانی های خود صحبت های حضرت آقا را تکرار می کنند.

 


وی با تأکید بر این‌که حمایت از تولید ملی تنها با شعار محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد تک محصولی ضریب آسیب‌پذیری کشور از تحریم‌های اقتصادی دشمن را بالا می برد، نکته اینجاست که راهبرد ارائه شده از سوی رهبر انقلاب برای نت برداری مسؤولان نیست، باید در میدان عمل ساز و کار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی اجرایی شود.

 


نماینده مردم شبستر در مجلس تصریح کرد: به یقین حمایت از تولید ملی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و رهایی از اقتصاد تک محصولی است، باید دانست که حمایت از تولید ملی به معنای رفع معضل بیکاری، گرایش مردم به خرید کالای ایرانی و رونق در بازار کسب و کار خواهد بود.

 


علیلو خواستار مهندسی فکری راهبردهای ارایه شده از سوی رهبر انقلاب شد و گفت: اگر تنها به تکرار سخنان رهبر انقلاب در محافل و مجالس بسنده کنیم، چه کسی باید این توصیه ها را عملی کند؟ قطعا باید به دنبال ایجاد ساز و کار لازم برای تحقق مطالبات رهبری بود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات