۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۲۸۴۳۶۹

اخبار کوتاه هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ‌ برگزاری مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی کشور در روستای روتان سیریک، میزبانی بیش از 900 کانون فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در دهه کرامت و همایش نمادین ورود امام رضا(ع) به شهر نیشابور در روستای کشکو از توابع تخت بندرعباس از جمله برنامه های هفته گذشته در هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، میثم رییسی مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری موعود روستای روتان شهرستان سیریک در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تشریح فعالیت‌های فرهنگی مذهبی در روستای روتان از برگزاری مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی کشور به میزبانی این کانون خبر داد.


وی افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در روستای روتان، میزبانی مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی کشور به کانون موعود واگذار شده است.


مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری موعود روستای روتان با اشاره به اینکه این مسابقات دی ماه سال جاری در دو رشته قرائت و حفظ برگزار خواهد شد، بیان داشت: همزمان با آغاز به کار جشنواره قرآنی مدهامتان، مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی کشور در روستای روتان برگزار می‌شود.


وی، شناسایی استعدادهای قرآنی مساجد روستایی و فراهم کردن زمینه جهت پرورش و معرفی این استعدادها را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر و عنوان کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات، تا کنون نشست های هماهنگی با امام جمعه و سایر مسؤولان شهرستان سیریک برگزار شده است.


رییسی ادامه داد: مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی کشور با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان هرمزگان و در حسینیه چهارده معصوم(ع) روستای روتان برگزار می شود.


این فعال فرهنگی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کانون موعود، گفت: برگزاری شش دوره محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی، اجرای طرح جامع حفظ کل قرآن با شرکت 150 نفر در کانون‌های روستایی شهرستان سیریک، برگزاری دوره آموزش تربیت مربی قرآن با حضور 45 مربی و برگزاری همایش قرآنی اسراء و پخش از شبکه قرآن بخشی از فعالیت هاست.


وی برگزاری جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» و « در سایه سار کریمه» با حضور خدام آستان مقدس رضوی و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در دهه کرامت، دو دوره همایش سیدالساجدین از برنامه های جانبی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) و همایش زوج های جوان را از دیگر برنامه‌های کانون موعود برشمرد.

 

علیرضا درویش نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز ضمن تجلیل از فعالیت های موثر کانون فرهنگی هنری موعود در راستای ترویج آموزه‌های قرآنی و معارف اهل بیت(ع)، گفت: مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گسترش فعالیت های قرآن در مناطق روستایی به صورت ویژه حمایت می‌کند

 

میزبانی بیش از 900 کانون فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در دهه کرامت


حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان از برگزاری آیین جشن میلاد امام رضا(ع) در بیش از 900 کانون مسجد این استان خبر داد و گفت: به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، آیین جشن و سرور در بیش از 900 کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی استان هرمزگان برگزار شد.


وی افزود: تبیین سیره علمی و عملی امام هشتم و ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی با بهره گیری از کارشناسان دینی مذهبی، مداحی و مولودی خوانی از شاخص ترین برنامه های کانون های ویژه میلاد علی بن موسی الرضا(ع) در هرمزگان است.


مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان، اجرای تواشیح، سرود، نمایش آیینی مذهبی، برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی نمایشگاه های کتاب و عرضه محصولات فرهنگی رضوی و مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.


وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه های قصه گویی و ایستگاه های نقاشی ویژه کودکان، عیادت اعضای کانون ها از بیماران، اهدا خون، اهدا جوایز به کسانی که نامشان رضاست بخش دیگری از برنامه های جشن میلاد در کانون هاست.


حجت الاسلام پهلوانی، مشارکت در برگزاری جشن های مردمی «زیر سایه خورشید»، ارسال پیامک احادیث منتسب به امام رضا(علیه السلام) و برپایی ایستگاه های صلواتی را از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ویژه سالروز ولادت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) در هرمزگان برشمرد.

 

وی از برگزاری نهمین دوره جشنواره مردمی فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم به عنوان بارزترین فعالیت کانون های این استان نام برد و تصریح کرد: این جشنواره با محوریت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر و به میزبانی هشت کانون روستایی در شهرستان میناب در حال برگزاری است


برگزاری دومین همایش و نمایش ورود امام رضا به شهر نیشابور در روستای کشکو


هادی عرب مسؤول روابط عمومی شورای هیئات مذهبی بندرعباس از برگزاری همایش و نمایش ورود امام رضا(ع)به شهر نیشابور در روستای کشکوه بخش تخت خبر داد و گفت: این همایش که روایتگر ورود امام رضا (ع)به شهر نیشابور و حدیث سلسله الذهب ولیعهدی و معجزه باران بود با هدف ترویج فرهنگ رضوی در جامعه برگزار شد.


وی افزود: در این همایش 5000 نفری که با حضور مسؤولین و خدام بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) حضور داشتند 200 تن از تعزیه خوانها به ایفای نقش پرداختند.


مسؤول روابط عمومی شورای هیئات مذهبی بندرعباس، هدف از این برنامه را ترویج فرهنگ رضوی در جامعه عنوان کرد و ادامه داد همه افراد  از کودک 5ساله تا پیرمرد 80 ساله دراین همایش حضور داشتند و نمایشگاه نقاشی برای کودکان برگزار شد./851/پ203/ب4

ارسال نظرات