۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۲۸۴۳۷۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ترویج سبک زندگی اسلامی درمان ناهنجاری های فردی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از سال های پیش کارهای زیادی در مورد سبک زندگی اسلامی صورت گرفته است، اما بخاطر حل مشکلات فردی و اجتماعی و ناهنجاری های موجود در جامعه باید بیشتر به ترویج سبک صحیح زندگی اسلامی اقدام کرد.
وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه با توجه به جلسه اخیر دیدار هیات دولت با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در این جلسه مباحث بسیار مهمی بیان شد و مهم ترین مسأله شباهت وضعیت پیش از توافق هسته ای ایران به شعب ابی طالب است.

 

وی ادامه داد: ما در دوره ریاضتی دولت قرار داریم و وضعیت فعلی ما مشابه سال 67 اواخر جنگ تحمیلی است که کفگیر به ته دیگ خورده و خزانه خالی شده بود، الان هم وضعیت به همان شکل است.

 

جتنی با اشاره به اینکه آثار توافق هسته ای در عرض سه یا چهار ماه آینده مشخص می شود، گفت: تمام تحریم ها پس از 90 روز از امضای توافق برداشته می شود و کار بسیار بزرگی در این زمینه صورت گرفته که پس از جنگ جهانی دوم در تاریخ بین الملل به ثبت می رسد.

 

وی افزود: در طول تاریخ تاسیس سازمان ملل سابقه نداشت کشوری که تحت فصل هفت منشور بین المللی قرار گرفته و به عنوان تهدید صلح جهانی شناخته شود، امروز در مقابل پنج کشور ابرقدرت جهان به مذاکره بپردازد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هر کشوری که تحت فصل هفت منشور بین الملل قرار گیرد، اول تحریم بعد حمله نظامی و در نهایت ساقط می شود، ولی با همت همگان در ایران کار فوق العاده دشواری صورت گرفت.

 

جبهه فرهنگ اسلامی باید تقویت شود

وی در ادامه به مباحث فرهنگی پرداخت و گفت: هر کار فرهنگی که در جهت توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی است، باید تقویت شده و نیروهای مومن و متدین در عرصه فرهنگ باید مورد حمایت قرار گیرد.

 

جنتی با تاکید بر اینکه باید جلوی فعالیت های مضر در حوزه فرهنگی مانند؛ کتاب و سینما و غیره گرفته شود، خاطرنشان کرد: در مجموع به نظر می رسد که آرامش در حوزه فرهنگی کشور به وجود آمده و کارهای انجام شده آرام، بی سرو صدا، در چهارچوب قانون و زیر نظر شورای فرهنگ عمومی صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به مشکلات حوزه کتاب، افزود: اکثر مشکلات ما در حوزه کتاب در بخش ادبیات رمان ها و داستان ها است، افراد مستعد داستان هایی زیبا خلق می کنند، اما متاسفانه درون مایه های داستانی شان مبتذل است و استعدادها در مسیر بیراهه صرف می شوند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عرفان های کاذب را از دیگر مشکلات عرصه فرهنگ کشور دانست و اضافه کرد: عرفان های کاذب یا وارداتی هستند که باید مراقب بود و یا در داخل عده ای دامن می زنند که باید با آنان برخورد شود.

 

وی با توجه به اهمیت مطالعه کتاب گفت: کتاب غذای فکری جامعه است که باید قرنطینه شود تا آنچه که مضر فرهنگ اجتماعی است ارائه نشود.

 

جنتی با اشاره به صدور مجوز فیلم های سینمایی در ایران، افزود: فیلم های ارائه شده در دو مرحله یکی پیش از تولید و از لحاظ فیلم نامه ای و دیگری پس از تولید از لحاظ محتوایی و کیفیت ساخت مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند.

 

وی استفاده از استعدادها و ذوق هنری در مسیرهای انحرافی را تاسف انگیز عنوان و اضافه کرد: علی رغم اینکه صاحب فرهنگ و تمدن پر باری هستیم، عده ای ذوق هنری خود را در مسیرهای غلطی که به نفع جامعه دینی و بشری نیست به کار برده اند.

 

ترویج سبک زندگی اسلامی درمان ناهنجاری های فردی و اجتماعی است

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سبک زندگی اسلامی و ایرانی ما امکان کارکردن بیشتر بر روی آن وجود دارد که کار کمتری صورت گرفته است، با سبک زندگی اسلامی بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی از جمله طلاق، ارتباط های نامشروع خارج از خانه و خانواده، اعتیاد و مانند آن را می توان کم یا برطرف کرد.

 

وی ادامه داد: سال گذشته بودجه ای برای ترویج سبک زندگی اسلامی از طریق شورای فرهنگ عمومی اختصاص داده شده بود و امسال برای تحکیم بنیان خانواده و ازدواج جوانان اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است.

 

شیوع ناهنجاری های اخلاقی در شهرهای بزرگ شایع تر است

 جنتی با اشاره به افزایش آمار طلاق در شهرهای بزرگ، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه مسایلی همچون ازدواج سفید، روابط نامشروع، گسترش طلاق و خیانت و مانند آن از عمده مشکلات شهرهای بزرگ اند وگسترش طلاق در شمال تهران به حدی رسیده است که از هر دو ازدواج در پنج سال اول زندگی مشترک یک مورد آن به طلاق می انجامد.

 

وی گفت: با توجه به گسترش فضای اطلاعاتی مرزها از بین رفته است و هجوم برنامه های ماهواره ای و فضاهای مجازی بر گسترش مشکلات فرهنگی جامعه دامن می زنند که باید تلاش خودمان را افزایش دهیم تا از این شمشیر دولبه در جهت اهداف خود بهره برداری لازم را بکنیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: در گذشته تهیه یک اثر علمی و فرهنگی و یا انتشار آن کار بسیار دشواری بود، مثلا اگر می خواستم یک کتاب شیعه را به عربستان ببریم در گمرک و مانند آن مورد بازرسی و بازخواست قرار می گرفتیم، اما امروزه در همه جای عربستان امکان تماشای برنامه های تلویزیونی ما وجود دارد./936/پ201/ش

ارسال نظرات