۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۸۴۳۹۵
مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه:

مراکز فرهنگی نقش مؤثری در تخریب اهداف دشمن دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه نقش مراکز فرهنگی را در تخریب اهداف دشمنان مهم دانست و گفت: گرایش جوانان به امور فرهنگی موجب شکست اهداف مستکبران می شود.
حجت الاسلام سيد حبيب الله موسوي

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به لزوم فرهنگ سازی مناسب در مقابل هجمه های دشمنان، ابراز داشت: در این برهه از زمان دشمنان با تبلیغات منفی و جو سازی علیه دین مبین اسلام، پروژه تخریب اسلام و مسلمانان در سراسر جهان را دنبال می کنند.


مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه ادامه داد: با وجود چنین شرایطی تقویت بنیه فرهنگی کشور بسیار ضروری است زیرا عامل فرهنگ در زمینه جنگ نرم کارگشا خواهد بود و جوانان با کار بیشتر در زمینه فرهنگی، موجبات تعالی کشور را بوجود می آورند.


وی نقش مراکز فرهنگی را در تخریب اهداف دشمنان مهم دانست و یادآور شد: در حال حاضر بار سنگینی بر دوش مراکز فرهنگی قرار گرفته و در این مواجهه با دشمنان فرهنگ اصیل اسلامی، نقش سازنده این مراکز فرهنگی بیشتر احساس می شود، گرایش جوانان به امور فرهنگی موجب شکست اهداف مستکبران خواهد شد.


حجت الاسلام موسوی ضمن تحسین نمایش میدانی فصل شیدایی، خاطرنشان کرد: این نمایش یکی از نمونه کارهای فرهنگی غنی و پر باری است که به بازگویی تاریخ از هبوط تا ظهور و با محوریت توسل به اهل بیت علیهم السلام می پردازد و این امر می تواند به گسترش فرهنگ اسلامی و روشنگری در این زمینه بپردازد.

 

وی دین اسلام را شکوفا و بالنده دانست و گفت: با وجود تمام موانع و سنگ اندازی های دشمنان، دین اسلام همواره در حال شکوفایی بوده و افراد بیشتری را مجذوب خود می کند و همین امر موجب نگرانی و واهمه دشمنان از این دین شریف است و با تمام توان خود در پی جلوگیری از نشر ارزش های اسلامی هستند.


مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: پایبندی به دین اسلام موجب به وجود آمدن صبر و مقاومتی مثال زدنی در افراد متدین و با تقوا شده است و همین مقاومت عامل ماندگاری و پیشرفت دین اسلام است و مسلمانان را از گمراهی و ظلالت نجات داده و نور هدایت را در دل غیر مسلمانان روشن می کند.


حجت الاسلام موسوی در پایان ابراز کرد: با شدت یافتن تهاجمات فرهنگی، لزوم توجه بیشتر به فرهنگ سازی اسلامی در کشور بیشتر احساس می شود، نباید اجازه دهیم که فرهنگ ناب اسلامی تحت تأثیر فرهنگ غلط و هجو غربی کمرنگ شود، بلکه فرهنگ اسلامی نه تنها قادر به حذف فرهنگ های منحط کشورهای غربی است بلکه پتانسیل نشر در سراسر جهان و جذب همه مردمی با فطرت بیدار و خداجو را دارد./857/ت302/ب4

ارسال نظرات