۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۸۴۴۲۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

فرهنگ وقف در مدارس خراسان جنوبی ترویج می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ وقف و کار خیر ترویج این فرهنگ را از همان سنین مهدکودک، دبستان و دبیرستان در میان نوجوانان ضروری کرده است، گفت: خانواده‌ها باید فرهنگ وقف و کار خیر را همچون بقیه احکام دینی به فرزندان خود آموزش دهند.
حجت الاسلام محمد طاهر گرايلي مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی پیش از ظهر امروز در شورای فرهنگ دینی خراسان جنوبی با بیان اینکه متأسفانه عملکرد خانواده‌ها در زمینه آموزش احکام و ارزش‌های دینی به فرزندان خود ضعیف است، گفت: صرف خواندن نماز و گرفتن روزه نمی‌تواند از فرزندان ما انسان‌های صالحی بسازد به همین دلیل لازم است در کنار آموزش این واجبات به کودکان مکلف خود سایر احکام و سنت‌های با ارزش اسلامی از جمله وقف را به فرزندان خود آموزش دهیم.

 

وی افزود: ما باید به فرزندان خود آموزش دهیم که همه چیز را برای خود نخواهند و از داشته های خود به دیگران هم انفاق کنند و این امر زمانی محقق می‌شود که تمامی قشر روحانی و طلبه در سطح استان زمانی که برای واجبات دینی تبلیغ می‌کنند برکات سنت‌های حسنه ای از جمله وقف را به مردم گوشزد کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری طی هماهنگی هایی که با آموزش و پرورش صورت گرفته مبلغان متخصص در زمینه وقف و ترویج این سنت حسنه به صورت هفتگی و ماهانه در مدرسه‌های استان حضور خواهند یافت و برای کودکان و نوجوانان برکات فرهنگ وقف را در خور فهم و بینش آن‌ها توضیح خواهند داد.

 

حجت‌الاسلام گرایلی با اشاره به اینکه امروز باید بیشترین تمرکز تبلیغ دینی در میان خانواده‌ها و قشر نونهال و نوجوان باشد، گفت: ما اگر بتوانیم در راهنمایی این قشر موفق باشیم خواهیم توانست فرهنگ دینی را در جامعه متحول کرده و بسیاری از مشکلات فرهنگی امروز را در جامعه ریشه‌کن کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید در سطح استان برنامه‌های فرهنگی و دینی با هم هماهنگ باشد و از موازی کاری پرهیز شود، افزود: عدم هماهنگی در اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی موجب موازی کاری و هدر رفت اعتبارات می‌شود در حالی که اگر تمامی اعتبار در یک جا جمع شود و برای برنامه های فرهنگی یکسانی هزینه شود به مراتب اثر گذاری بیشتری خواهد داشت.

 

مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متأسفانه دید مردم نسبت به بعضی از مسائل فرهنگی از جمله فرهنگ وقف در سطح استان دید خوبی نیست، یادآور شد: تغییر این نگرش در سطح استان نیازمند هماهنگی و یکپارچگی دستگاه‌های فرهنگی است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات