۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۸۴۴۸۴
نماینده مردم تبریز:

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات از مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ سعیدی گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی که نشأت گرفته از مشکلات اقتصادی است، تنها با تدبیر درست و مدیریت صحیح منابع قابل رفع خواهد بود.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس

محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که چاره تمام مشکلات اقتصادی کشور در توافق هسته‌ای با غرب نیست، اظهار داشت: ممکن است رفع تحریم ها برخی از مشکلات کشور را برطرف کند، اما تنها مسکن موقت برای مشکلات خواهد بود.

 


وی با اشاره به این‌که امروز معضل بیکاری در کشور بسیار بحرانی است، افزود: حقیقت امر آن است که بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله بیکاری و رکود در بازار که نشأت گرفته از مشکلات اقتصادی است، تنها با تدبیر درست و مدیریت صحیح منابع قابل رفع خواهد بود.

 


سعیدی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی تنها چاره نجات از مشکلات است، تصریح کرد: امروز بسیاری از خانواده های ایرانی جوانانی در خانه دارند که بیکار بوده و برای تشکیل زندگی نیاز به اشتغال دارد، در چنین وضعیتی بایستی به فکر بهبود فضای کسب و کار و در نهایت اشتغالزایی در بخش های تولیدی بود.

 


وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه اشتغال این بوده که برای مهار تورم، نقدینگی کنترل شد و سیاست های انقباضی در پیش گرفته شده است و باعث ایجاد رکود در کشور شده و این رکود به تولید و سرمایه گذاری لطمه می زند که در این صورت باعث عدم ایجاد شغل جدید می شود.

 


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: جمعیت کشور جوان بوده و بخش اعظمی از این جمعیت را افراد با مهارت تشکیل می‌دهد، بخشی دیگر نیز فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که  اگر برنامه‌ریزی لازم برای اشتغال جوانان و استفاده بهینه از این فرصت را نداشته باشیم به طور حتم این فرصت به تهدید تبدیل می‌شود.

 


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نبود برنامه منسجم برای بهره‌مندی از نیروی کار جوان در کشور را فرصت‌سوزی دانست و گفت: عدم برنامه‌ریزی برای مدیریت منابع انسانی فرصت طلایی استفاده از ظرفیت جوانان برای اشتغال را از دست خواهد داد، این در حالیست که بسیاری از کشورهای توسعه یافته در آرزوی داشتن جمعیت جوان هستند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات