۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۸۴۵۸۱
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

باید به دنبال حج وحدت آفرین باشیم

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حجاج ایرانی گفت: نقشه راه حج امسال توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است و آن این است که باید حج امسالمان حج وحدت آفرین باشد.
کعبه

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در جلسه ای که به مناسبت ورود سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت به مدینه منوره در ساختمان اثیر الذهبی مدینه برگزار شد طی سخنانی گفت: خدا را شاکریم که بار دیگر به ما این توفیق را عنایت فرمود تا بتوانیم در خدمت بهترین خلق خدا یعنی ضیوف الرحمان قرار بگیریم، نعمت بزرگی که امسال مقام معظم رهبری در آغاز سخنانشان در دیدار کارگزاران حج از آن به عنوان شریف ترین شغل یاد کردند.

 

وی با بیان اینکه ما هر چه بتوانیم بیشتر به زائران عزیز خدمت رسانی کنیم خداوند هم به ما اجر بیشتری عنایت خواهد کرد افزود: از سال گذشته برنامه ریزی های حج امسال آغاز شد و در طول یک سال همه عزیزان چه در سازمان حج و زیارت و چه در بعثه مقام معظم رهبری تلاش کردند تا مقدمات برگزاری یک حج مطلوب را فراهم بکنند و بحمدلله امروز شاهد این هستیم که نسبت به سال گذشته با وضعیت روان تر و با مشکلات کمتری کار آغاز شده است.

 

قاضی عسکر خاطر نشان ساخت: آنچه برای ما مهم است این است که همه ما با اخلاص در این راه گام نهاده و قصدمان خدایی باشد و هیچ مسئله دیگری غیر از خدا در نیت ما وجود نداشته باشد.
وی افزود: تقاضایی که من از همه عزیزان چه در بعثه و چه در سازمان و چه در ستادها و چه در امور پزشکی حج دارم این است که دست به دست هم بدهیم و این بستر را فراهم کنیم تا زائران بتوانند به راحتی و آرامش حجشان را انجام بدهند و ما پاداشمان را از خدا بگیریم.

 

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه با اشاره به دیدار کارگزاران حج با مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی در این دیدار روی چند محور تاکید جدی داشتند محور اولی که ایشان فرمودند بحث معنویت است که حجاج ما باید بهره برداری معنوی چشمگیری از این فرصت داشته باشند و این فرصت را مغتنم بدانند که خوشبختانه کارهای آموزشی خوبی قبل از آغاز سفر زائران در ایران صورت گرفته است ولی باید تلاش کنیم که در طول سفر مسائل جدیدی رخ ندهد که خدای ناکرده برنامه ریزی های یک ساله را دستخوش مشکل بکند.

 

وی در این زمینه افزود: نکته دیگری که مقام معظم رهبری روی آن تاکید داشتند مسئله وحدت اسلامی و وحدت امت اسلامی بود. ایشان صریحا فرمودند که حج فقط مربوط به ما ایرانی ها نیست، حج مربوط به همه جهان اسلام است، این خیل عظیمی که از گوشه و کنار جهان به حج می آیند و همه در کنار هم قرار می گیرند همه در اینجا منفعت دارند و باید شاهد منافع خود باشند که یک منفعت مهمش همین وحدت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: مقام معظم رهبری روی مسئله وحدت تکیه فراوان دارند اگر در سخنرانی های یک سال اخیر ایشان دقت شود خواهیم دید که مرتب روی این مسئله تاکید و اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی را حرام شرعی اعلام فرموده اند.

 

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این راستا مسئله تشیع انگلیسی را مطرح کردند آن کسانی که به مقدسات اهل تسنن اهانت می کنند آنها شیعه هایی هستند که از انگلستان و امثال آنها الهام می گیرند و آنها که به عنوان اهل سنت به دیگران اهانت می کنند و در بین مسلمانان تفرقه ایجاد می نمایند اینها هم سنی نبوده و از قدرتهای استکباری کمک دریافت می کنند.

 

وی در ادامه به نکته مهم دیگری که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده اند پرداخت و گفت: نکته مهم و اساسی دیگری که مقام معظم رهبری بسیار صریح و روشن بیان داشتند مسئله پرهیز از بازارگردی بود که وظیفه روحانیون و مدیران باید زائران را توجیه بیشتری نسبت به این موضوع در این زمینه بیشتر توجیه کنند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش پایانی سخنان خود گفت: من همانگونه که در سال های گذشته نیز عنوان کرده ام ما مسئله حج را از روابط سیاسی دو کشور جدا می دانیم، حج جای همدلی و یکرنگی است و طبیعی است که با روابط خوبی که در طول سال های گذشته با مسئولان عربستان سعودی داشته ایم امیدواریم این همکاری استمرار پیدا کند و ما بتوانیم در پایان حج به این هدف مهم دست پیدا کنیم که همچون گذشته حجمان نمونه و حجی باشد که همه آن را به عنوان حج ممتاز معرفی کنند./1330/د101/ف

ارسال نظرات