۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۸۴۵۸۲
مدیر امور اهل سنت بعثه‌ مقام معظم رهبری:

بیش از 5 هزار زائر اهل سنت به حج تمتع اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر امور اهل سنت بعثه‌ مقام معظم رهبری با بیان اینکه بیش از 5 هزار زائر اهل سنت به حج تمتع سال جاری اعزام می شوند گفت: از این تعداد 2 هزار و 350 زائر خانم و 2 هزار و 600 زائر آقا هستند.
حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر عطاران مدير امور اهل سنت بعثه‌ مقام معظم رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر عطاران در گفت‌وگویی در شهر مدینه منوره گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته زائران هموطن اهل سنت کشورمان در قالب 41 کاروان از استان های مختلف امسال عازم حج تمتع می شوند.

 

وی با بیان اینکه در این کاروان ها بیش از 5 هزار زائر حضور خواهند داشت گفت: در این کاروان ها 26 کاروان شافعی مذهب و 15 کاروان حنفی مذهب هستند که از این تعداد کاروان 23 کاروان مدینه قبل و 18 کاروان مدینه بعد خواهند بود.

 

وی با تاکید بر اینکه این کاروان ها را 41 روحانی و 20 خواهر معینه همراهی می کنند افزود: اعزام کاروان های اهل تسنن کشورمان از سوم شهریور آغاز و تا بیست و چهارم این ماه ادامه خواهد داشت.

 

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به تعداد کاروان های اعزامی زائران اهل تسنن از استان های کشور گفت: از مجموع 41 کاروان زائران اهل تسنن هشت کاروان از کردستان، هشت کاروان از آذربایجان غربی، 6 کاروان از گلستان، چهار کاروان از سیستان و بلوچستان، چهار کاروان از هرمزگان، چهار کاروان از خراسانات (خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی)، دو کاروان از فارس، دو کاروان از کرمانشاه، یک کاروان از بوشهر و یک کاروان به طور مشترک از گیلان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

 

عطاران یادآور شد: تمام خدماتی که در ایام حج به زائران اهل سنت ارائه خواهد شد همانند خدماتی است که به کاروان های شیعی ارائه می شود و هیچ گونه تفاوتی بین آنها نخواهد بود./1330/د101/ف

ارسال نظرات