۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۲۸۴۵۸۵
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر خبر داد؛

پذیرش بیش از 400 نفر در سال تحصیلی جدید حوزه های خواهران استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: در پذیرش جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر بیش از 450 نفر درخواست ثبت‌نام داشته‌ایم که حدود 400 نفر پذیرش می‌شوند و آمار طلاب خواهر استان بوشهر به بیش از 1500 طلبه خواهد رسید.
حجت‌الاسلام يوسف جمالي مدير حوزه علميه خواهران استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر عصر امروز در دیدار با آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: 9 مدرسه علمیه خواهران سطح 2 در استان بوشهر است و یک هزار و 148 طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

 

وی افزود: در پذیرش جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر بیش از 450 نفر درخواست ثبت‌نام داشته‌ایم که حدود 400 نفر پذیرش می‌شوند و آمار طلاب خواهر استان بوشهر به بیش از 1500 طلبه خواهد رسید.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: 90 استاد در حوزه‌های علمیه خواهران استان فعالیت می‌کنند که عمدتاً خواهران هستند که سیاست حوزه‌های علمیه هم استفاده از خواهران است.

 

حجت‌الاسلام جمالی ادامه داد: 64 نفر از خواهران طلبه به عنوان مشاور در مدارس آموزش ‌و پرورش حضور دارند و امسال تا 70 نفر افزایش داده می‌شوند.

 

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های حوزه علمیه خواهران دوره‌های کوتاه مدت است که در شهرهای برازجان، کنگان، دیر، عسلویه، بیدخون، لمبدان و نیروگاه اتمی بوشهر فعال هستند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: با رایزنی‌هایی که با کانون فرهنگی مساجد انجام‌ شده که 30 مسجد شهر بوشهر هم به این آمار اضافه خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام جمالی اظهار داشت: دو سال است که مجمع خیرین و واقفین حوزه علمیه خواهران استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده و از امسال شعبه‌های آن در شهرستان‌ها زیر نظر مؤسسان و هیأت منا مدارس آغاز به کار خواهد کرد./846/پ202/ح

ارسال نظرات