۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۸۴۶۰۶
آیت الله نمازی در جلسه تفسیر قرآن:

ایران در مقابل جبهه‌ای قرار گرفته که از صدر اسلام تاکنون با اسلام عناد دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز رو در روی جبهه ای قرار گرفته است که با اسلام عناد دارند و از صدر اسلام تاکنون در مقابل جبهه حق قرار گرفته اند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در دویست و هفتاد و نهمین جلسه تفسیر قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) در ترجمه و تفسیر آیه 13 سوره آل عمران با اشاره به آیات قبلی این سوره گفت: تصور کافرانی که در برابر خدا جبهه گیری می کنند این است که خداوند آنها را به خاطر مال ثروتی که دارند از عذاب جهنم نجات خواهد داد، در حالیکه  این گونه نیست و خداوند در آیه قبل به آنها می گوید این تصور اشتباهی است چرا که نه مال و ثروت و نه از اولاد شما کاری ساخته است.

 

وی با اشاره به این که خداوند در این آیه می فرماید مال و ثروت هیزم جهنم است، گفت: خداوند از پیامبراکرم(ص) می خواهد تا پیام او را به کافران برساند که در آینده نزدیک آنها در جنگ با سپاه اسلام مغلوب و روانه جهنم خواهند شد.

 

آیت الله نمازی در ادامه با بیان این‌که خداوند در آیه 13 سوره آل عمران به یهود خطاب کرده است، گفت: برخی معتقدند این حکم خطابش به مسلمین است و برخی دیگر معتقدند شاید خطاب خداوند هم به مسلمین و هم به مشرکین و هم به یهود باشد.

 

وی افزود: این آیه برای شما عبرت است و به شما می آموزد که دو جبهه حق و باطل رو در روی یکدیگر قرار می گیرند، از این رو یک گروه از این دو گروه برای خدا می جنگد و از خدا و مکتب خدا دفاع می کند و گروه دوم کفاری هستند که در راه کفر رودر روی جبهه حق ایستاده و مبارزه می کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آور شد: بعد از واقعه جنگ بدر که سپاه اسلام بر مشرکان قریش پیروز شد، پیامبر اکرم(ص) از طرف خدا مأمور شد تا با یهود صحبت کند و با آنها اتمام حجت کند، لذا پیامبر از آنها خواست تا از سرنوشتی که برای کفار قریش رقم خورده است عبرت بگیرند و در برابر جبهه حق قرار نگیرید و اسلام را بپذیرید.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که سخنگوی قوم یهود در جواب پیامبراکرم(ص)گفت شما یهود را خیلی دست گرفته اید گفت: همین ادعای سخنگوی صدر اسلام را امروز نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی یهودی اسرائیل دارد و آمریکا تابع سیاست های اسرائیل است.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز امروز  رو در روی جبهه ای قرار گرفته است که با اسلام عناد دارند و از صدر اسلام تا کنون در مقابل جبهه حق قرار گرفته اند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: سخنگوی یهود به پیامبراکرم(ص) گفت، ما را دست کم گرفته اید و تصورمی کنید ما نیز مانند قریش هستیم، لذا وقتی یهود گردنکشی کرد خداوند جبرئیل را فرستاد گفت به آنها بگو سپاه اسلام به دلیل این که انگیزه خدایی دارد و به دنبال مادیات نیست شما را سرکوب می‌کنند و به زودی شما نیز مغلوب و روانه جهنم خواهید شد.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که تعداد سپاه کفر سه برابر سپاه اسلام بود گفت: خداوند تصرف در بینش و نگاه اهل کفر کرد و سپاه کفر تعداد نفرات سپاه اسلام را دو برابرآنچه که بود دیدند و این موضوع در تزلزل روحیه جبهه باطل تأثیرگذار بود./1307/پ202/ح

ارسال نظرات