۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۲۸۴۶۳۲
استاد حوزه و دانشگاه:

آرمان‌های انقلاب اسلامی قابل معامله نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که معامله با آمریکا در منطقه اشتباه است، گفت: انقلاب اسلامی آرمان هایی دارد که قابل معامله نیست.
حجت الاسلام محمود رضا قاسمي

حجت الاسلام محمود رضا قاسمی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که معامله با آمریکا در منطقه اشتباه است، گفت: انقلاب اسلامی آرمان هایی دارد که قابل معامله نیست.

 

وی افزود: از جمله آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه با استکبار است که نظام جمهوری اسلامی بر این اصول خود استوار بوده و به راه خود در این زمینه ادامه می دهد.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که ممکن است زمانی دشمن مشترکی چون داعش و القائده برای ایران و آمریکا وجود داشته باشد، گفت: هنگامی که دشمنان مشترک هم وجود داشته باشند، آمریکا برای مقابله با آنها صرفا شعار می دهد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا با تأکید بر منفور بودن گروه های تروریستی و اجبار آمریکا بر مقابله با آنها، افزود: با وجود این شرایط آمریکا در عمل با آنها مقابله نمی کند و به نوعی در پشت پرده به آنها کمک می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برخی احساس می کنند ایران و آمریکا به دنبال سازش در منطقه هستند، گفت: درگذشته بر سر مسائل عراق و افغانستان مذاکراتی در راستای سیاست های کلی ایران با آمریکا وجود داشته است که اگر این مذاکرات در راستای اصول و سیاست های ایران اسلامی نباشد، انجام نمی شود.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که سیاست های ایران اسلامی با سیاست های آمریکا هم راستا نیست، ابراز کرد: ممکن است در زمان خاصی و بر اساس مصالح و وجود دشمن مشترک، مذاکراتی انجام شود که با وجود این، سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران با آمریکا به هیچ وجه با یکدیگر قابل انطباق نیستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تأکید بر این که ایران اسلامی به هیچ وجه اعتلاف سعودی، آمریکایی و صهیونیستی علیه مردم مظلوم یمن را تأیید نمی کند، گفت: مردم یمن طی این مدت مقاومت کرده اند و عربستان عملا به موفقیتی دست نیافته است./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات