۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۸۴۶۶۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه:

روحانیان نقش بسزایی در هدایت مردم و پاسخگویی به شبهات افراد دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه علما، طلاب و روحانیان تمام وقت و زندگی خود را در راه کسب علم و تقوا گذرانده‌اند، از این رو باید قدر زحمات این جامعه را دانست، قطعأ ارتباط با روحانیان می‌تواند نقش بسزایی در هدایت مردم و شفاف سازی شبهات ایجاد شده در بین مردم داشته باشد.
حجت الاسلام برهان قلعه بالايي، معاون تبليغ حوزه علميه استان کرمانشاه

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به کتاب اصول کافی عنوان داشت: در فصل اول این کتاب به علم و عالم اشاره شده است و روایات بسیاری در این مورد وجود دارد.


وی تصریح کرد: عالمی که مردم از علمش استفاده می کنند از هفتاد هزار عابد بالاتر و افضل است، این نشان دهنده اهمیت علم است، از این رو در اصول کافی به تشریح این مهم پرداخته شده است.


حجت الاسلام قلعه بالایی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه نسبت به عالم دید منفی وجود دارد در بسیاری از مراسمات از علما به عنوان سخنران دعوت نمی شود و فقط به عزاداری پرداخته می شود، نقطه اصلی ضعف اینجاست، چرا که عالم وجود ندارد که  هدایتگری، روشنگری و هدایت کند.


معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه ابراز کرد: سخنران باید مهارت و آگاهی کافی و لازم را داشته باشد و بتواند مراسم را کنترل و اداره کند.


وی اظهار داشت: روحانیان استان کرمانشاه به قدر کافی با مردم این استان عجین نیستند، از این رو فاصله بسیاری بین مردم و جامعه روحانیت ایجاد شده است، قدر روحانیت شناخته نمی شود.


حجت الاسلام قلعه بالایی یادآور شد: کسی که قدم در راه طلبگی می گذارد از همه چیز خود می گذرد، خود و خانواده اش در شرایط سخت قرار می گیرند که بتوانند دین مبین اسلام را تبیلغ و ترویج کنند، علما، طلاب و روحانیان تمام وقت و زندگی خود را در راه کسب علم و تقوا گذرانده اند، از این رو باید قدر زحمات این جامعه را دانست، قطعأ ارتباط با روحانیان می‌تواند نقش بسزایی در هدایت مردم و شفاف سازی شبهات ایجاد شده در بین مردم داشته باشد.


معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت فرهنگی استان کرمانشاه بیان داشت: متأسفانه مسؤولان، مدیران و مردم کرمانشاه در بحث فرهنگی با قوت عمل نمی‌کنند و با توجه به ظرفیت های موجود و شهدای بسیاری که این استان تقدیم انقلاب و اسلام کرده است شاهد ضعف در زمینه فرهنگ اسلامی و دینی این استان هستیم.


وی خاطرنشان کرد: اخیرأ شاهد برگزاری نمایش فصل شیدایی در استان کرمانشاه هستیم که توانسته است مردم را در فضایی کاملأ معنوی جمع کرده و زندگی انبیاء الهی و شهدای انقلاب و دفاع مقدس را به تصویر بکشد.


حجت الاسلام قلعه بالایی با اشاره به نقاط ضعف و قوت این نمایش تصریح کرد: محل نمایش، نورپردازی و بازیگران خوب این نمایش تا حدودی آن را واقعی و تأثیرگذار نشان داد اما متأسفانه تنها به شرح داستان زندگی تعدادی از انبیاء اشاره شده بود، معرفی انبیاء الهی سبب روشنگری و هدایت انسان ها می شود./857/ت302/ح

ارسال نظرات