۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۸۴۶۹۸

نخستین سالگرد بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین جباری در بهشهر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سیدصابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری 12 شهریور در بهشهر برگزار می شود.
آيت الله جباري

احمد اسحاقی، مسؤول ستاد بزرگداشت نخستین سالگرد حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، در خصوص برنامه های مختلف هفته بزرگداشت سالگرد امام جمعه فقید بهشهر  اظهار داشت: سلسله برنامه های هفته بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) با هدف بزرگداشت یاد و نام این عالم بزرگوار و نهادینه کردن ارزش های دینی و اسلامی و ولایتمداری ایشان در بین نسل جدید برگزار می شود.


 
وی افزود: در طول هفته بزرگداشت نام و یاد شهدا و ارتحال حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره)، مسابقه نامه ای به پدر خوبی ها، برگزاری دعای ندبه، افتتاحیه نمایشگاه عکس، مراسم یادیار با برنامه خاطره گویی و برگزاری مراسم اختتامیه از برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

 

اسحاقی با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) در دوران عمر با برکت خود 23 هزار سخنرانی برای شهدا داشتند و برای هزار و 200 شهید نماز خواندند و همچنین 19 مرتبه در مناطق عملیاتی حاضر شدند و حشر نشر با شهدا داشتند که امیدواریم زندگی با برکت ایشان، الگو و نمونه کامل برای نسل جدید باشد.

 

مسؤول ستاد بزرگداشت نخستین سالگرد حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) ادامه داد: نخستین سالگرد ارتحال نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری پنج‌شنبه 12 شهریور از ساعت 17 عصر در مصلای بزرگ بهشهر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

 

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده فقید مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر، هشتم فروردین 1317 در روستای متکازین از توابع بهشهر در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد.

 

پدرش، حجت‌الاسلام حاج سید محمد جباری که خود در کسوت روحانیت بود از کودکی به تعلیم فرزندش همت گمارد به طوری که وی در 12 سالگی سطح مقدماتی علوم اسلامی را آموخته و آماده کسب معارف بالاتر شد. پس از آن به حوزه علمیه کوهستان بار سفر بست و نزد علمایی چون آیت‌الله کوهستانی، حجج اسلام سمچولی و سید زکریا حسینی متکازینی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

 

مرحوم جباری در زمان طاغوت و طول هشت سال دفاع مقدس نیز حضوری فعال داشت و از نیمه سال 1341 تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی نزد علمای وارسته مازندرانی چون شهید مجاهد آیت‌الله هاشمی نژاد، آیت‌الله جوادی آملی، مرحوم آیت‌الله صالحی مازندرانی و مرحوم آیت‌الله هادی روحانی به مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی پرداخت. وی همچنین در سال‌های قبل و بعد از انقلاب همواره برای تبلیغ به شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد، گرگان، سمنان، دامغان، فومن، اراک، خوانسار، آمل، فریدونکنار، محمودآباد، توابع قم رفت و در روشنگری مردم نسبت به مسائل روز جامعه نقش مؤثری داشت.

 

ساخت مدارس، مساجد و اماکن مذهبی متعدد، پیگیری جدی برای ساختن بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و شهدای بهشهر، ایجاد دانشگاه علم و فناوری مازندران، تداوم و بقاء دانشگاه پیام نور، ایجاد درمانگاه و خانه‌های بهداشت و از همه مهم‌تر ساخت مسجد جامع و مصلای بزرگ شهرستان بهشهر را می توان از جمله مهم ترین خدمات حجت الاسلام والمسلمین جباری در دوران حیات وی دانست.

 

این عالم وارسته سرانجام روز دوشنبه دهم شهریور ماه 93 بر اثر عارضه قلبی در  بهشهر به لقاء الله پیوست و پیکر پاکش روز چهارشنبه دوازدهم شهریور ماه در جوارپنج شهید گمنام در مصلی بهشهر به خاک سپرده شد./1317/ت303/ب4

ارسال نظرات