۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۸۴۷۱۲
استاد حوزه علمیه آمل:

ترویج معارف قرآنی زمینه ساز تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این‌که بهره‌گیری از معارف قرآن کریم زمینه‌ساز تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: انسان می تواند با تمسک به این کتاب نورانی زندگی خود را در مسیر تقرب الی الله قرار دهد که ثمرات و برکات گرانقدری برای او دارد.
رييس تبليغات اسلامي آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، استاد حوزه علمیه آمل، امروز در جمع کارکنان اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که بهره گیری از تعالیم قرآنی سعادت بخش زندگی انسان می شود، گفت: قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت بشری است که انسان می تواند در سایه بهره گیری از آن به مقام ارزنده ای دست پیدا کند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تأکید بر این که قرآن کریم برای ابعاد مختلف زندگی جامعه بشری برنامه دارد که باید از آن استفاده کنیم، افزود: معارف والای قرآن کریم می تواند زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار دهد که باید در راستای استفاده از تعالیم ارزشمند این کتاب گرانقدر کوشا باشیم.


وی ادامه داد: بهره گیری از معارف قرآن کریم زمینه ساز تحقق سبک زندگی اسلامی است و انسان می تواند با تمسک به این کتاب نورانی زندگی خود را در مسیر تقرب الی الله قرار دهد که ثمرات و برکات گرانقدری برای او دارد.


حجت الاسلام رمضانی با بیان این که خدمت به مردم برکات ارزشمندی دارد که مدیران باید در این راه گرانقدر قدم بردارند، تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر الگوی خدمت صادقانه و خالصانه هستند که با خدمات ارزشمند خود ماندگار و جاویدان شدند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ترویج تعالیم دینی در جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نیاز است تا تلاش های شایسته ای برای گسترش اندیشه های ناب اسلامی و ترویج سیره اهل بیت معصومین(ع) صورت گیرد.


استاد حوزه علمیه آمل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ساخت خانه های عالم در دستور کار قرار دارد، گفت: تلاش داریم تا نسبت به گسترش خانه های عالم در شهرستان آمل اقدام کنیم و نیاز است تا اعتبارات لازم در این راستا به نحوی شایسته جذب شود.


وی با اشاره به این که طرح اوقات فراغت با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی از سوی اداره تبلیغات اسلامی آمل برگزار شده است، بیان داشت: مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت تابستان با حضور مدیران شهرستانی، مربیان و دانش آموزان پایگاه های تحت پوشش در روز پنج شنبه، دوازدهم شهریور در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی آمل برگزار می‌شود.


حجت الاسلام رمضانی به فعالیت خانه های قرآن روستایی در شهرستان آمل اشاره کرد و بیان داشت: توسعه خانه های قرآن روستایی نقش ارزشمندی در جهت توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی و ترویج معارف این کتاب نورانی در جامعه دارد.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل تصریح کرد: قرآن‌های اهدایی اداره تبلیغات اسلامی آمل در میان خانه های قرآن روستایی توزیع شده است که اقدامات معنوی می تواند نقش اثربخشی در گسترش فعالیت های قرآنی در روستاها داشته باشد.


وی ادامه داد: بازدید و حمایت از خانه ها و مراکز قرآنی تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی آمل به صورت مستمر صورت می گیرد و تلاش داریم تا بتوانیم از ظرفیت های موجود در راستای ترویج معارف قرآنی در جامعه بهره گیری کنیم.


استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به راه اندازی ستاد فعالیت های فرهنگی در مناسبت های مذهبی تصریح کرد: این ستاد تلاش دارد تا در ایام و مناسبت های مختلف سال برنامه های ارزشمندی را در راستای ترویج اندیشه های دینی و معنوی برگزار کند.


وی با بیان این که توسعه فعالیت های فرهنگی نقش مهمی در سعادت و رستگاری انسان دارد، گفت: همگان باید تلاش کنند تا بتوانیم در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و ترویج اسلام ناب محمدی از همه ظرفیت ها بهره گیری کنیم./1314/پ202/ح

ارسال نظرات