۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۸۴۷۲۱
استاد حوزه:

گناه موجب بسته‌شدن درهای رحمت و سعادت الهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه با بیان این‌که گناه آتشی است که با توبه خاموش می‌شود، گفت: بر اثر گناهان فردی، خانوادگی، اجتماعی، فکری، روحی، نفسی و مالی تمام درهای سعادت به روی انسان بسته می‌شود و انسان به شر و بدی کشیده می‌شود.
گناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام رضا عسکری، استاد حوزه  ظهر امروز در مسجد شهرک دانش قزوین با اشاره به وجوب اطاعت از خداوند، گفت: نخستین کار که بر تمام مردان و زنان مسلمان واجب است و خیر دنیا و آخرت هم به آن بستگی دارد، اطاعت از وجود مقدس حضرت حق است.

 

این استاد حوزه در ادامه  اظهار کرد: خداوند مالک، خالق، روزی دهنده و مربی است و مردم باید حق عبادت و اطاعت را منحصر به وجود مقدس او بدانند.

 

وی با بیان انواع عباداتی که از طرف وجود اقدس حضرت حق بر مردم واجب است، خاطرنشان کرد: عبادات بدنی، عقلی، نفسی، روحی و مالی هستند؛ مردم باید اموال را از آن خداوند بدانند و در مصرف آن‌ها امین باشند و به میزانی که خود و زن و فرزندشان به آن نیاز دارند از اموال استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام عسگری با اشاره به این‌که مردم باید قلب خود را مرکز انعکاس انوار الهی قرار دهند، عنوان کرد: در روایتی از امام صادق‌(ع) تأکید شده است که قلب مؤمن حرم و عرش خداوند است؛ بنابراین همه باید توجه ویژه‌ای به کعبه دل داشته و این خانه را با زشتی‌هایی همانند ریا، حسد، کبر، عجب و نفاق آلوده نکنند.

 

این استاد حوزه با بیان این‌که مؤمن باید مغز خود را نیز مرکز تفکر الهی قرار دهد، گفت: وقتی مغز و قلب آدمی بنده شد، دیگر اعضای بدن نیز بنده خدا می‌شوند و مودّب و موظف به آداب الهی می‌شوند. در این صورت، انسان یک موجود پاک و لایقِ مقام قدسی شده و تمام درهای رحمت و قرب‌الهی به روی او گشوده می‌شود.

 

وی با اشاره به کارهایی که در مقابل واجب الهی حرام است، اضافه کرد: عصیان و نافرمانی از جمله این کارها است و اگر مغز مرکز تفکرات شیطانی شود، دیگر اعضا و جوارح هم ابزار دشمنان خدا خواهند شد که در این صورت انسان به پلیدی کامل رسیده و روح او فاسد می‌شود.

 

این کارشناس مذهبی با تأکید بر توضیح گناه از زبان عرفای بزرگ الهی یادآور شد: گناه آتشی است که به عقل، قلب، نفس، روح و اعضای انسان می‌افتد و اگر مواظب این آتش نباشیم و با توبه خاموشش نکنیم، به ریشه‌ها می‌رسد و آدمی را تبدیل به فردی کافر می‌کند.

 

حجت الاسلام عسگری در پایان گفت: بر اثر گناهان فردی، خانوادگی، اجتماعی، فکری، روحی، نفسی و مالی تمام درهای سعادت به روی انسان بسته می‌شود و انسان به شر و بدی کشیده می‌شود پس اطاعت از خدا یک واجب به تمام معنا بوده و حق اطاعت هم منحصر به وجود مقدس او است./955/پ202/ح

ارسال نظرات