۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۸۴۷۹۵
مسؤول روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد؛

عدم اکران فیلم محمد رسول الله در شهرستان های آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: فیلم سینمایی محمد رسول الله که از آثارسینمایی مذهبی است به علت تعطیلی 16 سینمای استان در هیچ یک از شهرستان های استان اکران نمی شود و در ارومیه نیز به علت وضعیت نامطلوب سینماها اکران این فیلم استقبال قابل قبولی نداشته است.
فيلم محمد رسول الله(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، فیلم محمد رسول الله آخرین ساخته مجید مجیدی که اکران آن همزمان با میلاد حضرت ثامن الحجج پس از مراسم افتتاحیه بین المللی در مونترال کانادا در تهران و تعدادی ازشهرستانها اکران شد از روز جمعه ششم شهریور ماه در سینماهای ارومیه بر روی پرده رفته است.

 

این فیلم فاخر بین المللی که اکنون در دو سینما از سه سینمای فعال آذربایجان غربی یعنی سینما آزادی، ایران اکران می شود با علت عدم تبلیغات مناسب شهری و همچنین نامناسب بودن وضعیت سینماها آنچنان که باید، مورد استقبال عموم قرار نگرفته است.

 

 داریوش علیزاده، مسؤول روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اکران فیلم حضرت محمد رسول الله(ص) در ارومیه، اظهار داشت: فیلم محمد رسول الله(ص) اثری فاخری است که به دلیل عدم اطلاع مردم از اکران این فیلم در ارومیه تا کنون با استقبال قابل قبولی روبرو نشده است.

 

وی افزود: در تلاش هستیم با نصب بنر در نقاط مختلف شهر و پخش تیزهای تبلیغاتی از طریق صداو سیمای استان مردم را از اکران این فیلم مذهبی در ارومیه مطلع کنیم.

 

علیزاده گفت: در سه روز نخست اکران این فیلم در ارومیه 820 نفر به تماشای آن در سینماهای شهر نشسته اند.

 

وی با بیان اینکه فیلم محمد رسول الله(ص) دومین اثر هنری در مورد زندگی نامه رسول خاتم(ص) در دنیا و اولین اثر در ایران است، اضافه کرد: به غیر از تهران در شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز آمار فروش و استقبال مردم از این فیلم بالا است ولی در ارومیه وضعیت به این شکل نبوده است.

 

فعال حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه داد: تا هشتم این ماه 812 میلیون تومان فیلم حضرت محمد رسول الله(ص) فروش داشته است و پیش بینی می شود در آینده استقبال مردم از این فیلم افزایش یابد.

 

وضعیت سینماهای آذربایجان غربی نامناسب است

علیزاده به وضعیت نامناسب سینماهای آذربایجان غربی اشاره و اضافه کرد: درآذربایجان غربی تنها سه سینما آن هم در ارومیه فعال است و باقی سینماها در ارومیه و شهرستان های استان همگی تعطیل شده و در معرض تخریب و فروش قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: در گذشته 19 سینما در آذربایجان غربی وجود داشت که فعال بودند، اما به علت عدم استقبال مردم از سینماها، در دسترس بودن فیلم های سینمایی، افزایش شبکه های تلویزیونی و وجود ماهواره ها با چند هزار کانال مختلف و برنامه های متنوع سینماهای استان یکی پس از دیگری تعطیل شد و الان امکان اکران فیلم محمد رسول الله(ص) در هیچ یک از شهرستان های استان به غیر از ارومیه وجود ندارد.

 

مسؤول روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: سه سینمایی که در حال حاضر در ارومیه فعال اند از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و نماهای آن ها در حال ویرانی و تخریب بوده و صندل های آن ها شکسته و خراب است که احتیاج به تعمیر و بازسازی دارند، اما متاسفانه هیچ بودجه ای برای این کار از سوی دولتمردان در نظر گرفته نشده است.

 

وی در پایان به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد طی چند روز گذشته به آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: سفر ایشان برای حوزه هنری هیچ دستآردی به همراه نداشت و همه مشکلات این حوزه به قوت خود باقی است./936/پ202/ح

ارسال نظرات