۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۸۴۸۲۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ اختصاص یک میلیارد ریال به کتابخانه کانون های مساجد، برپایی نمایشگاه عکس و اعزام فعالان کانون های مساجد خراسان شمالی به دوره آموزشی «اندیشه های آسمانی» از جمله عناوین اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌شمالی از اختصاص بیش از یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز کتابخانه کانون های مساجد به مناسبت هفته دولت خبر داد.

 

وی اظهار کرد: یک میلیارد و 100 میلیون ریال به تعداد 22 کتابخانه کانون فرهنگی و هنری استان به مناسبت هفته دولت اختصاص یافت.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه این اعتبار به منظور ساخت و تجهیز  کتابخانه در کانون ها هزینه می‌شود، اضافه کرد: این رقم از طریق ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه کشور که در اختیار نمایندگان مجلس است و با حمایت استانداری تأمین می شود.

 

شیرازیان افزود: این 22 باب کتابخانه در شهرستان های راز و جرگلان،بجنورد،جاجرم و اسفراین تجهیز و احداث می شود.

 

شیرازیان اظهار کرد: پروژه ساخت دو باب کتابخانه و کانون هم اکنون تکمیل شده و  در روزهای آتی به بهره برداری می رسد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی افزود: مابقی پروژه‌ها نیز تا پایان سال و در مناسبت های مختلف به ویژه 18 اسفند، سالروز تأسیس ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

وی گفت: در حال حاضر 130 کتابخانه مخزن دار و تعداد 50 باب کتابخانه باز در 335 کانون فرهنگی هنری مسجد استان فعال است.

 

 

بانک مهر اقتصاد پابه‌پای تفکر بسیج و انقلاب باید پیش برود

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی گفت: بانک مهر اقتصاد پا به پای تفکر بسیج و انقلاب باید پیش برود.

 

سردار سیدحسین مرتضوی در دیدار با مدیران بانک مهر اقتصاد استان اظهار کرد: شعب بانک مهر اقتصاد را باید در کربلا، نجف، بیروت، دمشق، صنعا و بحرین دید و این نهاد بسیجی و انقلابی نباید از آرمان‌های خود عقب بیفتد.

 

وی افزود: عدم حضور بانک مهر اقتصاد در برخی از نقاط به‌ هیچ‌ عنوان جای توجیه ندارد و شما باید نقاطی را که دیگر بانک‌ها آرزوی آن را دارند باید تصرف کنید.

 

مدیرکل بانک مهر اقتصاد خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این بانک در استان طی امسال گفت: بانک مهر اقتصاد همواره تلاش کرده تا خود را در عرصه بانکداری اسلامی و اقتصاد مقاومتی یک نمونه و الگو برای سایرین معرفی کند.

 

حسین اسلامی با تأکید بر فلسفه وجودی پیدایش این بانک یادآور شد: توجه به مسائل شرعی و دینی در کنار خدمت به جامعه بسیجیان از اولویت‌های ما است.

 

برپایی نمایشگاه انفرادی نقاشی در بجنورد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بجنورد از برپایی نمایشگاه انفرادی عکس در این شهر خبرداد.

 

علی اصغر نودهی اظهار کرد: در این نمایشگاه 26 اثر توسط نرگس رازیان از هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی بجنورد در سبک های رئال، رنگ روغن و پاستل به نمایش گذاشته شده است.

 

وی ادامه داد: هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی و شناسایی هنرمندان و حمایت از آثار آن ها در راستای تولیدات هنری بیشتر است.

 

نودهی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از امروز، دهم شهریور به مدت چهار روز از ساعت 18 تا 20 برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

 

اعزام فعالان کانون های مساجد خراسان شمالی به دوره آموزشی «اندیشه های آسمانی»

بیش از 50 تن از خواهران و برادران  فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به هشتمین دوره همایش فرهنگی آموزشی اندیشه های آسمانی در مشهد مقدس  اعزام شدند.

 

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با بیان این مطلب، گفت: 56 تن از خواهران و برادران فعال در کانون های مساجد استان طی  دو مرحله در این  دوره آموزشی کشوری  شرکت می کنند.

 

وی اضافه کرد: صبح امروز، دهم شهریورماه، 35 تن  از برادران  به این همایش آموزشی اعزام شدند.

 

این مسؤول اعلام کرد: برادران حاضر در این دوره تا تاریخ 15 شهریورماه جاری در برنامه های آموزشی این دوره شرکت کرده و در مرحله بعدی از تاریخ 19 تا 22 شهریور نیز 21 تن از خواهران  رابط  و فعال کانون ها با اعزام به مشهد مقدس از مباحث آموزشی دوره مذکور بهره مند می شوند.

 

شیرازیان با اشاره به اهداف برگزاری هشتمین دوره آموزشی اندیشه های آسمانی گفت: جامعه مخاطب این دوره که فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در بر می گیرد با کلیات و چارچوب مفهومی اقتدار فرهنگی و کلید واژه های این ادبیات آشنا خواهند شد به گونه ای که از لحاظ فرهنگی در  فرهنگِ کشور اثرگذار بوده و اثرپذیر نباشد و تهاجم فرهنگی به شکل صحیحی دفع شود.

 

به گفته وی با این نگاه می توان بهتر از گذشته در مسیر احیای مسجد تراز اسلامی به عنوان رسالت و مأموریت اصلی خود گام برداشت.

 

شیرازیان همچنین محورهای آموزشی این دوره را شامل بایدها و الزامات فعالیت فرهنگی، حرکت، جهاد و انقلابی بودن، تمدن سازی و مولفه های مسجد طراز اسلامی، جبهه شناسی و معرفی الگوها و کادر سازی عنوان کرد./9314/پ203/ب4

ارسال نظرات