۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۸۴۸۳۷

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ اعزام بیش از 30 مبلغ دینی از سوی اداره تبلیغات اسلامی به مناطق محروم روستایی، کسب رتبه اول شفاهی و دوم کتبی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بیستمین جشنواره قرآن و عترت و دشمنان به دنبال رخنه و انحراف در برنامه های مذهبی برخی از اخبار کوتاه فرهنگی کاشان است.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در گفت‌و گو با خبرنگاران گفت: وی افزود: تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه، بصیریت بخشی و آگاهی به جامعه، تبیین سیره خاندان ائمه اطهار ب ویژه حضرت معصومه(س) در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، تحکیم خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی از مهم ترین موضوعات ارائه شده توسط مبلغبن دینی در این ایام بود.

 

وی همچنین برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، اجرای گفتمان های دینی، برگزاری مسابقات فرهنگی، بیان احکام و برگزاری مراسم جشن و سخنرانی در شب ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و نیز ولادت با سعادت حضرت رضا (ع) از دیگر فعالیت های این مبلغان عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام مردان افزود: با توجه به تلاقی هفته دولت با دهه کرامت و رتبه نخست آران و بیدگل در ایثارگری به نسبت جمعیت، مبلغین دینی اداره تبلیغات اسلامی برنامه های ویژه ای را نیز پیرامون ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در روستاها اجرا کردند.

 

وی در ادامه یاد آورشد: با توجه به تاکید مراجع عظام تقلید در رابطه با شکوه برگزار شدن جشن های دهه کرامت و با هدف ترویج فرهنگ دینی در بین اقشار مختلف مردم، بیش از یکصد برنامه سخنرانی و مولودخوانی با حضور مبلغان دینی و مداحان اهل بیت(ع) در مناطق مختلف شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام مردان افزود: هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل نیز با آذین بندی معابر، نصب بنر و پارچه نوشته، برپایی ایستگاه های صلواتی و برگزاری جشن های باشکوه، این ایام را گرامی داشتند.

 

دشمن به دنبال رخنه و انحراف در برنامه های مذهبی است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت : دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی و ایجاد رخنه و انحراف در برنامه های هیئات مذهبی برنامه ریزی کرده تا بتواند جوانان را از جلسات مذهبی دور کند.

 

حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی  رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در جلسه ستاد ساماندهی فرهنگی شهرستان کاشان، برنامه های مذهبی و نقش بی بدیل آن را یاد آورشد و گفت: دشمن به قصد سوق دادن جوانان به افراطی گری و حرکات و طرح مطالب اختلاف برانگیز به دنبال گرفتن محتوا از مراسم های است.

 

وی افزود: همه ما وظیفه داریم مجالس اهل بیت(ع) را حفظ و حراست نموده و با برنامه ریزی صحیح و نظارت دقیق و ساماندهی هیئات اجازه ورود دشمنان به ویژه افرادی که در لباس تشیع از سوی انگلیس تغذیه می شوند داده نشود.

 

کسب رتبه اول شفاهی و دوم کتبی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بیستمین جشنواره قرآن و عترت

دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان رتبه اول شفاهی و دوم کتبی  بیستمین جشنواره قرآن و عترت اساتید، کارکنان و دانشجویان وزارت بهداشت در شیراز را کسب کرد.

 

دکتر طاهره مازوچی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به حضور پنج استاد،  چهارده کارمند و ده دانشجو در کاروان قرآنی امسال دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی ‌کاشان در شیراز موفق به کسب رتبه اول بخش شفاهی و رتبه دوم بخش کتبی بیستمین جشنواره قرآن و عترت اساتید، کارکنان و دانشجویان وزارت بهداشت شد.

 

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کاشان موفق به کسب شش رتبه اول، شش رتبه دوم و سه رتبه سوم در بیستمین جشنواره قرآن و عترت اساتید، کارکنان و دانشجویان وزارت بهداشت شد.

 

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ظرفیت‌های دینی و قرآنی در شهرستان کاشان، استعدادیابی قرآنی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی، پیگیری‌های کارشناسان قرآنی و فرهنگی دانشگاه، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های قرآنی در بخش‌های حفظ، صوت و لحن، تجوید و همچنین ارتباط با مراکز قرآنی شهرستان کاشان را از جمله مؤلفه‌های موفقیت ‌های متوالی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برشمرد.

 

شایان ذکر است، مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره قرآن و عترت اساتید، کارکنان و دانشجویان وزارت بهداشت با حضور مقام عالی وزارت دکتر قاضی زاده هاشمی، محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد./1307/پ203/ح

ارسال نظرات