۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۸۴۸۴۴
نماینده بابل در مجلس مطرح کرد؛

تأکید مجلس بر حذف یارانه ثروتمندان/ سود28 درصدی بانکها ضد تولید است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه مجلس شورای اسلامی به حوزه تولید و رونق اقتصادی، گفت: تأکید مجلس شورای اسلامی بر حذف یارانه ثروتمندان است اما متاسفانه یارانه برخی از اقشار با درآمد پایین از جمله معلمان قطع شد که مجلس با جدیت این مسأله را پیگیری می کند.
حجت الاسلام علي اکبر ناصري، نماينده مردم بابل در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل،  حجت الاسلام علی اکبر ناصری، نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی، امروز در نشست با فعالان حوزه تولید در شهرستان بابل، ضمن بیان ارزش خدمتگزاری به مردم گفت: با توجه به محدود بودن عمر و فرصت کم خدمتگذاری، همه مسئولان در نظام اسلامی باید تلاش مجدانه ای را برای خدمت به مردم که ولی نعمتان انقلاب هستند، انجام بدهند.

 

وی خدمت در نظام اسلامی را عبادت عنوان کرد و افزود: رضایت الهی و رضایتمندی مردم با کار و تلاش مسئولان برای رفع مشکلات و ارتقای نظام اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی به دست می آید.

 

دبیر مجمع نمایندگان استانهای شمالی با بیان نمونه هایی از وفاداری مردم به آرمانهای نظام و انقلاب، خاطرنشان کرد: مردم پشتوانه اصلی نظام اسلامی هستند و بسیاری از مشکلات و موانع با حضورپرشور مردم در صحنه های مختلف برطرف شد و لذا وظیفه مسؤولان برای خدمت بهتر و بیشتر احساس می شود.

 

وی حضور در دفاع مقدس، راهپیمایی ها و مشارکت بالا در ایام انتخابات را در دنیا مثال زدنی دانست و ادامه داد: افتخار نظام اسلامی مشارکت بیش از 70 درصد مردم در انتخابات است در صورتی که در اغلب کشورهای اروپایی و غربی مدعی دموکراسی، مشارکت های 20 تا 40 درصد درانتخابات دیده می شود.

 

حجت الاسلام ناصری مشروعیت نظام اسلامی را الهی دانست و تأکید کرد: مقبولیت نظام و دموکراسی اسلامی با حضور ولایت فقیه در رأس این نظام مشروعیت پیدا می کند.

 

وی یکی از نیازهای امروز جامعه را تبیین جایگاه سیاسی اسلام و معرفی الگوهای برتراسلامی  در حوزه حکومتی عنوان کرد و افزود: رفتار و منش حکومت داری امام علی(ع) الگویی برجسته برای سیاست مداران و مدیران جامعه اسلامی است و همه باید رفتار و منش این امام همام را سرلوحه امور خود بدانند.

 

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه مجلس شورای اسلامی به حوزه تولید و رونق اقتصادی، تصریح کرد: تأکید مجلس شورای اسلامی بر حذف یارانه ثروتمندان است اما متاسفانه یارانه برخی از اقشار با درآمد پایین از جمله معلمان قطع گردید که مجلس با جدیت این مساله را پیگیری می کند.

 

وی توجه به اقتصاد مقاومتی و تأکید بر حوزه تولید را راه حل مشکلات امروز کشور در حوزه اقتصاد دانست و اظهار داشت: کشاورزی پایه مهم اقتصاد تولید محور است و در کنار ترویج، آموزش و حمایت از کشاورزی به مساله مهم صنایع تبدیلی و کشاورزی نیز توجه شود.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به روز شدن صنایع داخلی به علم روز، خلاقیت وصادرات محور شدن حوزه صنعت را مهم دانست و گفت: امروز نیازمند تعامل و همکاری مجدانه صنعت و تولید با دانشگاههای و مراکز تحقیقاتی هستیم تا بتوانیم در عرصه جهانی با کالاهای تولید دیگر کشورهای هم از نظر قیمت و هم کیفیت رقابت کنیم.

 

حجت الاسلام ناصری سود 28 درصد را ضد تولید عنوان کرد و افزود: باید سودهای بالا که شبهه ربوی بودن دارند، از نظام بانکها حذف شود و این نیازمند جراحی اقتصادی در کشور است.

 

 وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی برای تصویب قوانین مربوط به مشکل اقتصادی مشکلی ندارد در صورتی که مشکل اصلی در اجرای صحیح قوانین است.

 

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جراحی اساسی در حوزه اقتصاد به ویژه در زمینه تأمین منابع و گردش مالی در کشور، خاطرنشان کرد: برخی از قوانینی که درباره اقتصاد و سود بانکی وجود دارد نیازمند  به جراحی اساسی است زیرا واحدهای تولیدی با پرداخت سودهای کلان بانکی  نمی توانند زمینه تولید و اشتغال پایدار بدون تورم را فراهم کنند./1313/پ202/ح

ارسال نظرات