۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۲۸۴۸۴۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پذیرش مسؤولیت فرصت مناسبی برای خدمت صادقانه است/ ضرورت اجرای برنامه های توسعه ای با تعیین پیوست فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پذیرش مسؤولیت در نظام اسلامی فرصت مناسبی برای خدمت صادقانه به مردم و کسب رضایت الهی است، گفت: مدیران و مسؤولان بایستی با قدر دانستن این فرصت تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر به مردم به کار برند.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم توديع و معارفه مديرعامل شرکت گاز خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، با قدردانی از بیش از یک دهه زحمات مدیرعامل پیشین شرکت گاز خراسان شمالی، اظهار کرد: کسب و واگذاری مسؤولیت و جابجایی افراد در سمت های مختلف آن هم با هدف ارتقای کیفیت و خدمات، امری پسندیده بوده و فلسفه برگزاری آیین تکریم و معارفه نیز همین امر است.

 

وی با بیان اینکه پذیرش مسؤولیت در نظام اسلامی فرصت مناسبی برای خدمت صادقانه به مردم و کسب رضایت الهی است، افزود: مدیران و مسؤولان بایستی با قدر دانستن این فرصت تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر به مردم به کار برند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح ها و برنامه های توسعه ای مختلف در استان و کشور در بخش ها و حوزه های گوناگون، بر تعیین و اجرای پیوست فرهنگی در این طرح ها تأکید کرد و گفت: بایستی تمامی طرح های توسعه ای در کشور دارای پیوست فرهنگی باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم ایجاد پیوست فرهنگی در برنامه های اقتصادی و توسعه ای کشور، خاطرنشان کرد: الحاق و اجرای پیوست فرهنگی در برنامه ریزی های جاری کشور و استان در همه بخش های صنعتی، تولیدی و غیره سبب می شود تا بخش مهمی از اهداف فرهنگی جامعه اسلامی محقق شود.

 

به گفته رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی، تعیین و اجرای پیوست فرهنگی در برنامه های توسعه ای سبب تعالی اجتماعی و ارتقای بعد معنوی در بین کارکنان و فعالان مجموعه های مختلف می شود.

 

محمدرضا غروی، معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در این مراسم با اشاره به درخواست‌ کشورهای مختلف برای استفاده از گاز ایران، اظهار کرد: ‌اکنون اروپا از متقاضیان گاز جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با اشاره به وضعیت برخورداری کشور از گاز طبیعی، با بیان اینکه در حال حاضر ضریب نفوذ گاز در شهرهای کشور به 96 درصد رسیده است، افزود: همچنین اکنون ضریب نفوذ گاز در روستاهای کشور حدود 60 درصد است.

 

غروی ادامه داد: در حال حاضر افزون بر 22 میلیون واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی از نعمت گاز برخوردارند و بر‌اساس برنامه ‌تا دو سال آینده تمامی شهرها و روستاهای بالای 20 خانوار کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه به همین منظور از محل تسهیلات قانون بودجه، اعتبارات ارزی به منظور توسعه زیرساخت‌های گاز در کشور پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: ‌تاکنون در هزار شهر و 18 هزار روستای کشور عملیات گاز‌رسانی به پایان رسیده است.

 

غروی با بیان اینکه تاکنون هیچ کمبودی از نظر تأمین گاز در بخش خانگی، تجاری و صنعتی در کشور وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: به طور حتم ‌گاز به عنوان یک عامل زیربنایی نقش مهمی در به حرکت درآوردن چرخ‌های صنعت و توسعه کشور دارد.

 

معاون مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه یکی از برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران را صادرات گاز به بصره عراق بر اساس درخواست‌های مسؤولان این کشور عنوان کرد و گفت: همچنین قرارداد صادرات گاز به ترکیه و پاکستان برای گازرسانی بسته شده است.

 

محمد حسین علی‌نیا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه هم‌اکنون شاخص برخورداری از گاز در این استان به 67 درصد می‌رسد، گفت: این شاخص در مقایسه با میانگین کشوری برخورداری از گاز حدود پنج درصد بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه ‌طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه طرح‌های گازرسانی در استان خراسان شمالی و برخورداری مردم از این نعمت انجام شده است، اظهار امیدواری کرد تا با اجرای طرح‌های در دست اجرای گازرسانی، شاخص‌های برخورداری از گاز در استان ارتقا یابد.

 

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از خدمات 11 ساله حسین تقی نژاد، مدیرعامل پیشین شرکت گاز خراسان شمالی، محسن عرب مقصودی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت گاز استان معرفی شد./9314/پ202/ح

ارسال نظرات