۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۸۴۸۵۲
امام جمعه اصفهان:

سیاست خارجی امام و رهبری منطبق با آیات قرآن است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که بنده سیاست های خارجی امام و رهبری را به دقت مطالعه کرده و به این نتیجه رسیدم که این سیاست ها ذره ای خارج از قرآن نبوده و عین قرآن است، گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بی تعهد و پیمان شکن هستند و ما ذره ای در مقابل این دشمن لجوج کوتاه نخواهیم آمد.
حضور امام جمعه اصفهان درجشن عيد غدير دانشگاه قرآن وعترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امشب در دیداری که به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) آجا، با جمعی از کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی داشت، با تبریک سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) آجا، گفت: سیاست خارجی امام و رهبری منطبق با آیات قرآن است.

 

 

وی در ادامه با تأکید بر این که دشمن دست بردار نیست، گفت: این برداشت ما نبوده و خداوند در قرآن کریم می فرماید «وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» یعنی هرگز یهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد تا به طور کامل، تسلیم خواسته‏هاى آنها شده و از آیین آنان پیروى کنى.

 

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) پیرامون دشمنان بیان کرد: امام(ره) فرمودند که «این‌ها با ما دشمنی نداشته و با اسلام دشمنی دارند زیرا از اسلام سیلی خورده اند».

 

وی در ادامه با اشاره به آیه «إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَ إِنْ تُصِبْکُمْ سَیِّئَةٌ یَفْرَحُوا بِها وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئاً إِنَّ اللَّهَ بِما یَعْمَلُونَ مُحیط» خاطرنشان کرد: نص صریح قرآن به ما می گوید که دشمن از این که خیری به مسلمانان برسد بیزار است و در مقابل چنانچه ضرری به مسلمانان برسد خوشحال می شود.

 

 

امام جمعه اصفهان وظیفه مسلمانان در مقابل این لجاجت و عصبانیت دشمن را 2 چیز دانست و گفت: اولین وظیفه ما این است که صبر داشته باشیم و مراد از صبر در این آیه شریفه استقامت است و دوم این که تقوا پیشه کنیم اگر این دو کار را انجام دهیم قطعا شر دشمن به ما نخواهد رسید.

 

 

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که بنده سیاست های خارجی امام و رهبری را به دقت مطالعه کرده و به این نتیجه رسیدم که این سیاست ها ذره ای خارج از قرآن نبوده و عین قرآن است، تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بی تعهد و پیمان شکن هستند و ما ذره ای در مقابل این دشمن لجوج کوتاه نخواهیم آمد و قطعا با توجه به آیه «وَ إِنْ یُریدُوا أَنْ یَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللَّهُ هُوَ الَّذی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنین» خداوند ما را کفایت خواهد کرد.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص)  که فرمودند «نگهبانی یک روز در راه خدا بهتر از دنیا و آنچه در دنیاست»، خطاب به کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اظهار کرد: شما نظامیان، دیده بان اسلام هستید.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان گفت: شما باید شکر گزار این نعمت بزرگ خداوند باشید که این توفیق بسیار ارزشمند را نصیب شما کرده است، البته باید در این راه خلوص نیت داشته باشید و کار را فقط و فقط برای وجود با عظمت پروردگار انجام دهید./1304/پ202/ش

ارسال نظرات