۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۸۴۸۸۸

شرکت بیش از ۵۰۰ دانشجوی دانشگاه بیرجند در دوره های مطالعاتی آثار شهید مطهری و نهج‌البلاغه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه امروز برنامه‌های مطالعاتی و فرهنگی بهترین راهکار برای تجهیز جوانان و دانشجویان در مقابل تهاجم فرهنگی و شبهه افکنی دشمنان است، گفت: بیش از ۵۰۰ دانشجوی دانشگاه بیرجند در تابستان امسال در دوره های مطالعاتی نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری شرکت کردند.
حجت الاسلام محمد علي جعفري - مسؤول نهاد دانشگاه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد علی جعفری مسؤول نهاد رهبری دانشگاه بیرجند پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر و به‌ ویژه در آستانه انتخابات میزان توجه و تهاجم دشمن نسبت به دانشگاه‌ها بیشتر شده و دشمن سعی دارد میان قشر دانشجو و بدنه انقلاب فاصله ایجاد کند، افزود: باید دانشجویان را با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در برابر توطئه های دشمنان تجهیز کرده و آگاه کنیم.

 

وی تصریح کرد: امروز همانطور که رهبر معظم انقلاب معتقد هستند تقویت بنیه های اعتقادی نسل جوان بهترین اهرم در برابر فتنه های دشمنان است؛ بنابراین اگر ما بتوانیم از طریق برنامه‌های مختلف مطالعاتی باورهای دینی دانشجویان را تقویت کنیم توانسته ایم به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب جامعه عمل بپوشانیم.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم نهاد سعی کرده با تقویت کانون های قرآن، نهج‌البلاغه و مهدویت در سطح دانشگاه به تقویت بنیه اعتقادی دانشجویان به‌ ویژه دانشجویان جدید الورود کمک کند.

 

وی با بیان اینکه در تابستان امسال بیش از 500 نفر در دوره های مطالعاتی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کرده‌اند، افزود: حضور این دانشجویان در طرح های مطالعاتی خوب است اما متأسفانه با توجه به این که دانشگاه بیرجند بیش از 13 هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی دارد شرکت دانشجویان در این طرح به نسبت جمعیتشان بسیار کم است.

 

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه بیرجند همچنین از اجرای برنامه‌های مشاوره دینی به صورت هفتگی در خوابگاه دانشجویی خبرداد و تصریح کرد: استقبال دانشجویان از این برنامه‌های مشاوره ای نشان می‌دهد که باید یک مرکز مشاوره دینی هم در سطح دانشگاه برای دانشجویان راه اندازی شود.


حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه برای ایجاد شور و نشاط در دانشگاه نیازی به برگزاری کنسرت های مختلف نیست، اظهار داشت: با اجرای هدفنمند برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌توان ضمن ایجاد نشاط معنوی که پایداری بیشتری در میان دانشجویان دارد آن‌ها را برای هر چه بیشتر درس خواندن و تلاش کردن هم تشویق کرد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز داریم که سرعت توسعه علمی در کشور ما افزایش یابد ادامه داد: تنها راه خروج کشور از بن‌بست های مختلف جهش علمی و توسعه اقتصاد دانش بنیان با اتکا به محورهای اقتصادی مقاومتی است و این امر تنها در صورتی محقق می‌شود که نخبگان علمی ما و دانشجویان در کنار تحصیل به ارزش‌های دینی هم مقید باشند و این جز با افزایش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در میان دانشجویان ممکن نیست./968/203/ب3

ارسال نظرات