۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۸۴۹۱۲

ثبت نام بیش از هزار جوان خراسان جنوبی در طرح قرآنی ۱۴۴۹

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از ثبت نام بیش از هزار نفر از جوانان استان در طرح قرآنی ۱۴۴۹ خبرداد.
دارالقرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، محمد اشرفی مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه بیش از هزار نفر در سطح استان در طرح قرآنی 1449 شرکت کرده اند، افزود: امسال طرح قرآنی 1449 با محوریت حفظ و مفاهیم سوره یاسین در سراسر کشور برگزار شده است.

 

وی افزود: در خراسان جنوبی بیش از 500 خانه قرآن شهری و روستایی میزبان ثبت نام کنندگان این طرح بوده‌اند و آزمون این طرح در سطح استان به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه آزمون پایانی این طرح شامل 30 سؤال تستی خواهد بود، گفت: هرکس که بتواند در این آزمون از 30 سؤال به 21 سؤال پاسخ دهد از سوی دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی گواهینامه معتبر به او ارائه خواهد شد.

 

اشرفی با اشاره به اینکه در طول سال تحصیلی جدید هم مدرسه‌ها و دستگاه‌های اجرایی میزبان برنامه قرآنی دارالقرآن خواهد بود، ادامه داد: دارالقرآن آمادگی دارد در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف برای کارکنان و خانواده‌های این نهاد دوره های آموزشی قرآن کریم برگزار کند.

 

وی همچنین از اجرای طرح های قرآنی به صورت متمرکز در مهدهای قرآنی سطح استان خبرداد و اظهار کرد: برای اینکه فرایند قرآن آموزی در مهدهای کودک استان یکسان شود جزوه های آموزشی مشترکی در اختیار این مهدها قرار گرفته که مربیان براساس میزان هوش و توانمندی کودکان این جزوه ها را در میان آن‌ها تدریس خواهند کرد.

 


مسؤول اداره کل دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: باید در سطح استان به سمت رویکرد حفظ موضوعی قرآن، تفسیر آیات و آشنایی با مفاهیم قرآنی حرکت کنیم چون در حال حاضر در سطح کشور فعالیت‌های قرآنی به این سمت در حال حرکت بوده ولی خراسان جنوبی از این جریان عقب بوده و علت عمده این موضوع هم نبود مربی متخصص در این زمینه است.

 

اشرفی گفت: باید فعالیت‌های قرآنی در سطح استان به صورت متمر کز و هدفمند انجام شود ولی متأسفانه در حال حاضر هر کدام از نهادهای قرآنی برنامه خاصی را دنبال می‌کنند که به دلیل این پراکندگی نهضت قرآن آمنوزی و انس با قرآن در سطح استان از تمرکز لازم برخوردار نبوده و جامعه قرآنی با هم هماهنگ نیستند.


وی یادآور شد: حضور مردم در طرح قرآنی 1449 بسیار خوب بود اما با توجه به اینکه جمعیت جوان در استان زیاد است باید میزان شرکت کنندگان هم به نسبت جمعیت بیشتر از این می‌شد که این امر نشان می‌دهد باید خانواده‌ها تلاش بیشتری در تربیت قرآنی فرزندان خود داشته باشند./968/203/ب1

ارسال نظرات