۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۸۴۹۸۷

بیست و هشتمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رییس جمهور بی‎نتیجه ماند

خبرگزاری رسا ـ بیست و هشتمین جلسه پارلمان لبنان باز هم به علت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان به سرنوشت جلسات سابق دچار شده و قوه قانونگذاری باز هم در انتخاب رییس جمهور کشورش ناکام ماند.
پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بیست و هشتمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رییس جمهور آینده این کشور ظهر امروز به علت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان تشکیل نشد.

 

«نبیه بری» رییس پارلمان لبنان 30 سپتامبر جاری (8 مهر آینده) را به عنوان موعد آینده جلسه پارلمان برای انتخاب رییس جمهور آینده کشورش تعیین کرد.

 

بر اساس این گزارش، نبیه بری علاوه بر جلسه امروز، تاکنون 27 موعد دیگر برای تشکیل جلسه انتخاب سکاندار جدید کاخ بعبدا تعیین کرده بود که نخستین جلسه در تاریخ چهارشنبه 23 آوریل (3 اردیبهشت) برگزار شد اما سمیر جعجع، نامزد جریان نزدیک به غرب یعنی «14 مارس»، نتوانست با آراء سفید «جریان 8 مارس» جریان نزدیک به مقاومت، رقابت کند و از رسیدن به پست ریاست جمهوری لبنان بازماند. جلسات دوم تا بیست و هفتم پارلمان لبنان به علت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان تشکیل نشد.

 

لبنان از 25 ماه مه سال گذشته با پایان یافتن دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان با خلأ سیاسی مواجه شده و سیاستمداران این کشور هنوز نتوانسته‌اند بر سر یک نامزد، توافق کنند. دعوت‌های پی در پی رییس پارلمان نیز به منظور پایان دادن به خلأ سیاسی راه به جایی نبرده و به جز جلسه نخست، سایر جلسه به علت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان تشکیل نشدند.

 

براساس این گزارش، جلسات مجلس لبنان برای انتخاب رییس جمهوری با حضور دو سوم نمایندگان (86 نماینده) به حد نصاب می‌رسد و رسمیت می‌یابد اما بر خلاف جلسه اول که برای انتخاب رییس جمهوری به همین تعداد رای نیاز است، در جلسات دوم به بعد باید دو سوم نمایندگان حضور یابند اما هر نامزدی که بتواند اکثریت مطلق (نصف به علاوه یک یعنی 65 رای) را کسب کند، می‌تواند به کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) برود./980/ب102/د

ارسال نظرات