۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۸۵۰۳۹

چند خبر کوتاه از لرستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری بیست و دومین مجمع عمومی پیشگیری از وقوع جرم، نقش تأثیرگذار روحانیان در پیشگیری از وقوع جرم و فعالیت 7 هزار حلقه صالحین در لرستان از عناوین اخبار کوتاه لرستان است.
خبرکوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام رمضان علی صالحی، مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح لرستان، در بیست و دومین مجمع عمومی پیشگیری از وقوع جرم که با موضوع بررسی علل و عوامل زمینه‌ساز و ارائه راه‌کارهای کاهش و پیشگیری از آن در محل سالن ستاد انتظامی استان برگزار شد، گفت: باید به علل و عوامل زمینه ساز جرم توجه ویژه داشته باشند.

 

 

وی با بیان این که تکریم به جای تحقیر از عوامل پیشگیری از وقوع جرم است، افزود: بزرگان استان لرستان همچون آیت الله بروجردی و کمالوند اسوه و الگوی رفتاری ما هستند.

 

 

حجت الاسلام صالحی اظهار داشت: باید شخصیت های برجسته استان را برای نسل جوان معرفی کرد و در جهت تبیین ویژگی های اخلاقی این بزرگواران تلاش کرد.

 

 

وی با تأکید بر رفتار و مدیریت خوب فرماندهان خاطرنشان کرد: باید تکریم را جایگزین تحقیر کنیم تا در پیشگیری از وقوع جرم اثر گذار باشیم.

 

 

این مقام مسؤول با بیان این که سازمان قضایی نیروهای مسلح ضامن امنیت مردم و حافظ اقتدار نیروهای مسلح است، تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اتصال به نور ولایت و رهبری سالم ترین نیروهای مسلح در دنیا هستند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش سرباز در جامعه عنوان داشت: سرباز حافظ جان، مال و ناموس مردم است.

 

 

حجت الاسلام صالحی با بیان این که سربازی مقدس است و به عنوان افتخار برای تأمین امنیت جامعه محسوب می شود، تأکید کرد: نگاه و رویکرد فرماندهان نسبت به سرباز باید مقدس باشد و فرماندهان با تدبیر مناسب باید در جهت برطرف شدن مشکلات سربازان تلاش کنند.

 

 

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح لرستان اظهار داشت: مسؤولان باید به مباحث آسیب شناسی، آسیب زدایی و فعالیت هایی که منجر به کاهش فرصت مجرمانه می شود توجه ویژه شود.

 

 

روحانیان در پیشگیری از وقوع جرم نقش بسزایی دارند

سید محمد محمودی، رییس سازمان قضایی نیرو های مسلح در استان لرستان با اشاره به نقش مؤثر روحانیان در هدایت گری جامعه و ایجاد روشنگری اظهار داشت: روحانیان در پیشگیری از وقوع جرم نقش مؤثری دارند.

 

 

وی با تأکید بر این که راهکار های پیشگیری از وقوع جرم در یگان ها مطرح شود، عنوان کرد: فرماندهان و مسؤولان باید بیشتر وقت خود را صرف خدمت و سربازان کنند و به خواسته سرباز نگاه ویژه داشته باشند.

 

 

محمودی یاد و ذکر خداوند را منبع آرامش بیان کرد و ادامه داد: در انجام وظیفه باید رضای خداوند مورد توجه قرار گیرد و فرماندهان با توجه به نقش پدرانه و معنوی نسبت به سربازان در کاهش وقوع جرم نقش آفرینی کنند.

 

 

فعالیت 7 هزار حلقه صالحین در لرستان

حجت‌الاسلام مصطفی مهدوی، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در اختتامیه طرح ولایت دانشجویان دختر دانشگاه‌های لرستان که در دانشکده فنی شهید چرخ‌کار بروجرد برگزار شد، با بیان این که حلقه صالحین محوری‌ترین برنامه سپاه است، گفت: 7 هزار حلقه صالحین در سطح استان لرستان فعالیت می کند.

 

 

وی با بیان این که تا پایان سال حلقه های صالحین به 11 هزار افزایش می یابند، افزود: پنج هزار دیش ماهواره تحت تاثیر محتوای ارائه شده در حلقه‌های صالحین استان لرستان در سطح استان جمع‌آوری شده است.

 


حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که اعضای حلقه‌های صالحین به شکل یک شبکه با هم مرتبط هستند، عنوان داشت: حلقه های صالحین به‌عنوان یک شبکه انسانی در مقابل شبکه‌های اجتماعی محسوب می شوند.
وی افزود: برنامه‌های متغییر حلقه‌های صالحین بر اساس نیازسنجی و با توجه به سطح متربیان ارائه می‌شوند./9459/203/ب1

ارسال نظرات