۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۸۵۰۴۸
مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان:

تربیت اخلاقی مهم ترین وجه تمایز حوزهای علیمه با سایر نهادها است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان تربیت اخلاقی را مهمترین وجه تمایز حوزه های علمیه با سایر نهادهای آموزشی دانست و گفت: طلبه ها باید علاوه برعلم با عمل و ایمان صالح در مسیر امام زمان(عج) حرکت کرده و یاور آن حضرت در تمام عرصه ها باشند.
حجت الاسلام سيد عباس شريفيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عباس شریفیان، مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان امروز بعد از ظهر در طرح میثاق طلبگی در جمع طلاب جدیدالورود حوزه دارالعلم اسلامی آیت‌الله اعتمادی کاشان با اشاره به این که امام رضا(ع) از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر اسلام(ص) است، گفت: می توان با استفاده از رهنمودها و فضائل ائمه اطهار(ع) به ویژه علی بن موسی الرضا(ع) که در ایران مدفون است، زندگی خود را به سمت سبک دینی سوق دهیم.

 

وی افزود: با بهره‌گیری از روش‌های علمی و منطقی می توان حوزه‌های علمیه را از انحرافات دور کرد و با استفاده از ابزار نوین تبلیغاتی در این عرصه مفید بود ، از این رو پرورش و سرمایه گذاری در حوزه های علمیه، جامعه ای با معنویت را به دنبال خواهد داشت.

 

حجت الاسلام شریفیان تربیت اخلاقی را مهمترین وجه تمایز حوزه های علمیه با سایر نهادهای آموزشی دانست و گفت: طلاب باید علاوه برعلم با عمل و ایمان صالح در مسیر امام زمان(عج) حرکت کرده و یاور آن حضرت در تمام عرصه ها باشند.

 

مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان تأکید کرد: باید توجه داشت که اخلاقیات از دامن دین به وجود می آید و انسان دینی و جامعه مطلوب دیندار به موازات یکدیگر پدید می آیند، از این رو طلاب باید در مسیر تهذیب واخلاق قرار گیرند تا بتوانند به دغدغه های ائمه(ع) در جامعه بپردازند و در این مسیر قدم بردارند.

 

تلاش علمای شیعه موجب جایگاه رفیع حوزه شده است

به گفته وی، تلاش‌ علمای شیعه در طول تاریخ جایگاه رفیعی را برای حوزه خلق نموده و ما بر سفره زحمات این بزرگواران نشسته ایم.

 

حجت الاسلام شریفیان، هدف از اجرای طرح میثاق طلبگی و شرکت طلاب جدید الورود حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی در این طرح را آشنایی طلاب با مواد دروس و قوانین و مقررات این حوزه دانست.

 

مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان با اشاره به تقسیم کار بین معاونان تهذیب، آموزش و پژوهش و اجرائی در این حوزه، افزود: اردوهای یک روزه  در آستان امامزادگان اطراف شهرستان کاشان، کوهنوردی، شرکت در نماز جمعه و حضور در گلزار شهدای کاشان از برنامه های این طرح است.

 

شایان ذکر است، در طرح میثاق طلبگی حوزه دارالعلم اسلامی کاشان بیش از50 طلبه جدید الورود شرکت داشته که ده روز قبل از حضور طلاب پایه های بالا در حوزه علمیه حضور پیدا کرده و بعد از آن وارد دوره اختبار وتثیت می شوند و بعد از دوره آزمون نهائی اخذ و سپس کد طلبگی برای آنها صادرمی شود./1307/پ202/ب2

ارسال نظرات