۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۲۸۵۰۵۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تحقق مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب جزء اولویت های دولت قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران رسالت مسؤولان در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را بسیار مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: مدیران فرهنگی باید در کنار مردم به رسالت خود عمل کنند تا شاهد گسترش روز افزون فرهنگ دینی در جامعه باشیم.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی نوشهر با تأکید براین که جامعه ما نیازمند کارهای فاخر و ماندگاری است، افزود: متأسفانه در کشورمان برای کارهایی که ارزش و ماندگاری ندارد بودجه های بسیاری صرف می شود.

 

وی با بیان اهمیت و جایگاه فرهنگ گفت: تهاجم فرهنگی در کشور ما از سوی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب جدی است و در ابعاد مختلف ورود پیدا کرده است و این نیازمند هوشیاری متولیان فرهنگی کشور است.

 

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که هجمه های وسیع فرهنگی غرب با چهره های گوناگون به حریم های خصوصی مردم نیز ورود پیدا کردند، ادامه داد: امروز این هجمه های فرهنگی در حال سست کردن بنیان خانواده ها هستند.

 

امام جمعه نوشهر با بیان این که نباید نسبت به هجمه های فرهنگی دشمنان بی تفاوت بود، افزود: سبک شمردن این موضوع مهم موجب از بین رفتن فرهنگ دینی و انقلابی ما خواهد شد.

 

وی تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را اتمام حجت ایشان برای همگان دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود برنامه و شاخص های لازم برای عرصه فرهنگی معین کردند.

 

حجت الاسلام مشایخ رسالت مسؤولان در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را بسیار مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: مدیران فرهنگی باید در کنار مردم به رسالت خود عمل کنند تا شاهد گسترش روز افزون فرهنگ دینی در جامعه باشیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که دشمنان در شرایط جنگ نرم به دنبال نفوذ افکار و برنامه های خود هستند، تصریح کرد: باید با ترویج صحیح ارزش های دینی و انقلاب مانع نفوذ فرهنگی دشمن به کشورمان شویم.

 

وی با بیان اهمیت و جایگاه توجه جدی به استحکام بنیان خانواده تصریح کرد: متأسفانه تهاجم فرهنگی با ابزارهای مختلف بنیان خانواده را نشانه رفته است و به همین دلیل باید برای تحکیم بنیان خانواده در جامعه توجه بیشتری صورت گیرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که فرهنگ دینی باید در همه بخش های جامعه به خوبی نهادینه شود، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تولیدات فرهنگی سالم در کشور مورد حمایت قرار گرفته و ترویج شود.

 

وی همدلی و همزبانی را مهم ترین نیاز امروز جامعه دانست و گفت: با تحقق همدلی کشورمان در عرصه های مختلف از رشد و شکوفایی بسیاری برخوردار خواهد شد.

 

امام جمعه نوشهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری همه‌ساله بر اساس اوضاع کشور و جهان سال‌ها را نامگذاری می‌کند، افزود: هدف اصلی مقام معظم رهبری از شعار سال جاری اعتماد متقابل دولت و ملت است که با مورد توجه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام مشایخ افزایش همدلی و وحدت بین مسؤولان را مانع نفوذ دشمن در کشور دانست و خاطرنشان کرد: جایی که ارزش‌های انقلابی و اسلامی از سوی برخی افراد زیر سؤال رود، مردم کوتاه نمی‌آیند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش دارند از هر روزنه ای به کشورمان نفوذ کنند، تصریح کرد: تقویت همبستگی در بخش های مختلف کشور تنها را جلوگیری از نفوذ دشمن در بخش های مختلف است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نخستین متولی فرهنگ کشور باید از تولیداتی که با مبانی دینی ما در تضاد است به شدت جلوگیری کند، بیان داشت: متأسفانه برخی مواقع شاهد تولید برخی محصولات ضد فرهنگی در کشور هستیم و این مسأله نگران کننده است.

 

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که دشمن مبانی دینی ما را هدف قرار داده است، تصریح کرد: تنها راه خنثی کردن توطئه فرهنگی دشمنان ترویج و گسترش فرهنگی دینی و انقلابی در بخش های مختلف جامعه است./950/پ202/ب2

ارسال نظرات