۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۸۵۰۶۶
با حضور وزیر کشور؛

یکصدمین مراسم سالگرد شهید رئیسعلی دلواری در بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یکصدمین مراسم سالگرد شهید رئیسعلی دلواری با حضور وزیر کشور در شهر دلوار استان بوشهر، زادگاه این شهید بزرگوار برگزار شد.
رئيسعلي دلواري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، شامگاه چهارشنبه یکصدمین مراسم سالگرد شهید رئیسعلی دلواری با حضور رحمانی فضلی، وزیر کشور در شهر دلوار، زادگاه این شهید برگزار شد.

مصطفی سالاری،  استاندار بوشهر در این مراسم گفت: استان بوشهر، استان دلیرمردان و مرزداران شجاع و فداکار ایران اسلامی همواره عرصه بروز شجاعت و رشادت در دفاع از دین و وطن بوده است و با همراهی علمای دوره خود عرصه را بر متجاوزان استعماری تنگ کردند و برای این نسل مرز و بوم نیز الگویی شدند.
 
استاندار بوشهر افزود: جوانان این دیار برای دفاع از اسلام و میهن در برابر چپاول رژیم بعثی عراق لباس اتحاد تن کنند و به تکلیف خود عمل و عازم میدان نبرد شدند و شهیدانی را تقدیم نظام کردند و اکنون از بین آنان جانبازانی افتخار آفرین در بین خود داشته باشیم و به آنان افتخار کنیم.
 
وی بیان داشت: امروز این مردم با تأسی از وحدت دلیران تنگستان و برخورداری از علمای بزرگ، همگام و همدل هستند و این همگامی و همدلی نقش مهمی در توسعه استان دارد.
 
سالاری به نقش تأثیرگذار علما و اندیشمندان در ایجاد فضای همدلی اشاره کرد و گفت: امروز روحانیت معزز استان، اساتید و دانشمندان ولایتمدار این سرزمین پشتیبان توسعه این استان هستند و لازم می دانم به جهت این فضای همدلی از آنان سپاسگزاری کنم و ما نیز امیدواریم با تاسی از این الگو مجاهدت بتوانیم خادمانی شایسته برای مردم عزیز استان باشیم.
 
فرماندار تنگستان نیز با قدردانی از تمام دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره با بیان اینکه نام تنگستان در آسمان تاریخ ایران به خاطر حماسه‌آفرینی مردمانش در مقابل بیگانگان همیشه درخشان بوده است اظهار داشت: مردمان این دیار در کنار ساکنان دیگر مردم جنوب نقش بی‌بدیلی در استعمارستیزی و منکوب کردن انگلیس داشتند.
 
غلامرضا ترک‌زاده گفت: مردم دلیر تنگستان با تأسی از فتاوای علما به‌ویژه آیت‌الله علم‌الهدی اهرمی در زیر بیرق مجاهد نستوه رئیسعلی دلواری ضربات سختی بر پیکره استعمارگران وارد کردند.
 
حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌جمعه دلوار نیز با قدردانی از حضور وزیر کشور و امام‌جمعه بوشهر و دیگر مسؤولان در صدمین سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری گفت: مدال افتخار رئیسعلی دلواری، اطاعت از عالمان دینی بوده است.
 
حجت‌الاسلام علی زاهددوست اضافه کرد: رئیسعلی و یارانش با مشورت و اجازه گرفتن از آیت‌الله مجتهد برازجانی، سیدمحمدرضا کازرونی، علامه مجتهد اهرمی، آیت‌الله بلادی، سید نقی دشتی و سید عبدالحسین لاری وارد عرصه دفاع شدند./833/پ202/ب2
ارسال نظرات