۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۲۸۵۰۸۳
نماینده مردم آمل در مجلس:

آیات حسن زاده و جوادی آملی سرمایه هایی ماندگار هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آمل در مجلس با تاکید بر این که حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی سرمایه های ماندگار هستند، گفت: امروز نیز شهرستان آمل به وجود عالمان جلیل القدر و ارزشمندی چون آیت الله حسن زاده و جوادی آملی به خود می بالد که ستارگان درخشان عرصه علم و فقاهت هستند.
يوسفيان، نماينده آمل در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل با بیان این که از کودکی به ما می گفتند سفره امام علی(ع) در این دیار پهن است، گفت: قابلیت ها و پتانسیل های فروان و ارزشمندی در شهرستان آمل وجود دارد.


وی با اشاره به این که آمل در همه دوره ها و بخش ها دارای سرمایه های فروان و گرانقدری است، بیان داشت: شهر آمل مفاخر و نخبگان ارزشمندی در عرصه های مختلف علم و فقاهت دارد که به آن ها افتخار می کند.


نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: شهر آمل هیچ زمان بدون مرجع تقلید نبوده است و مراجع تقلید گرانقدری چون آیت الله محمدتقی آملی و آیت الله میرزاهاشم آملی از افتخارات ارزشمند این شهر هستند که آثار برجسته ای از این بزرگواران وجود دارد.


یوسفیان ملا با تاکید بر این که حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی سرمایه های ماندگار هستند، گفت: امروز نیز شهرستان آمل به وجود عالمان جلیل القدر و ارزشمندی چون آیت الله حسن زاده و جوادی آملی به خود می بالد که ستارگان درخشان عرصه علم و فقاهت هستند.


وی با بیان این که شهر آمل ظرفیت های ارزشمندی دارد و نیاز بود تا زودتر از این ها در راستای توسعه آموزش عالی دولتی گام های شایسته ای برداشته شود، افزود: اقدام شایسته خانواده خیر نیک اندیش تفضلی سبب شد تا با وقف زمین خود عرصه را برای تحقق این امر هموار کنند.


نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به این که حضور در کار خیر ثمرات و برکات گرانقدری برای انسان دارد، گفت: کارهای خیریه باقیات و صالحاتی است که برای همیشه ماندگار و جاویدان می ماند که همگان می توانند از برکات آن استفاده کنند.


یوسفیان ملا تصریح کرد: شهر آمل به وجود خیرین نیک اندیش و ارزشمند به خود می بالد که در راستای امور مختلف پیشقدم و فعال هستند و کارهای شاخص و ارزنده ای از سوی آنان صورت می گیرد.


مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم با بیان این خیرین متوجه ضرورت کمک به دانشگاه ها شدند که امری قابل تحسین است، گفت: دولت توان پیشبرد امور آموزش عالی را به تنهایی ندارد و نیاز است تا بخش خصوصی ورود پیدا کند.


وی تصریح کرد: خیران هدف گیری درستی برای نسل آینده کشور انجام دادند که ارتقای کیفی آموزش عالی نیازمند توسعه امکانات، فضای کاربردی و منابع انسانی است و خیرین می توانند در این عرصه کمک های ارزشمندی صورت دهند.


شریعتی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تعداد دانشجویان کشور 25 برابر شد که نشان می دهد با انقلاب اسلامی عرصه برای گسترش آموزش عالی باز شده است.


معاون آموزشی وزیر علوم با بیان این که توسعه آموزش عالی باید هدفمند بوده و نیازهای جامعه را برآورده کند، گفت: نیاز است تا آینده به درستی ترسیم شود و از موقعیت ها به عنوان فرصت بهره گیری کنیم تا دانشگاه ها به سمت خوداتکایی و اقتصاد پویا پیش روند./1314/202/ب1

ارسال نظرات