۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۸۵۰۸۹
نماینده ولی فقیه در کرمان:

مشکلات امروز جهان به خاطر دوری از عقلانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان تکیه بر عقل را در همه‌ شئون زندگی یک ضرورت دانست و گفت: تمام آسیب‌هایی که امروز در جامعه‌ بشری شاهد آن هستیم، ناشی از توجه نکردن به عقلانیت و راهنمایی‌های پیامبران الهی است.
حجت الاسلام والمسلمين جعفري امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، جمعی از هنرمندان کرمانی صبح امروز با امام جمعه این شهر دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیحیی جعفری با اشاره به گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی، مرهون زحمات چهره‌های برجسته‌ای هم‌چون این شهدای گران‌قدر است. 


وی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص)  تکیه بر عقل را در همه‌ شئون زندگی یک ضرورت دانست و افزود: تمام آسیب‌هایی که امروز در جامعه‌ بشری شاهد آن هستیم، ناشی از توجه نکردن به عقلانیت و راهنمایی‌های پیامبران الهی است. 


امام جمعه کرمان گفت: با تشریح اوضاع کنونی منطقه، نابه‌سامانی‌های جهان اسلام را نتیجه‌ توطئه‌ دشمنان و منفعت‌طلبی برخی حاکمان این کشورها دانست و گفت: در این شرایط ایران اسلامی مقتدرانه و سرافرازانه تحت رهبری‌های حکیمانه‌ خلف صالح امام راحل، رهبر معظم انقلاب، در مسیر پیش‌رفت گام برمی‌دارد. 


حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری هم‌چنین با دعا برای موفقیت بیش‌ازپیش دست‌اندرکاران عرصه‌ هنر و ادبیات انقلاب اسلامی، تبیین نقش مردم کرمان به‌ویژه شهدای این استان در عرصه‌های مختلف انقلاب از دوران مبارزه گرفته تا دفاع مقدس را کاری بسیار ضروری و ارزشمند دانست.


محمدحسین ملکی رییس حوزه‌هنری استان کرمان نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت تولید آثار فاخر ‌در حوزه ‌هنری، این حرکت را فعالیتی جریان‌ساز و موثر خواند و گفت: تحول و نوآوری همواره سرلوحه‌ فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه‌هنری استان بوده و با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه‌ فرهنگ و هنر، این حوزه می‌کوشد تا پیام‌های ارزشمند انقلاب اسلامی را در قالب‌های مختلف هنری ماندگار کرده و به مخاطبان داخل و خارج کشور عرضه کند. 


وی ساخت فیلم باشکوه محمد رسول‌الله را از جمله‌ این اقدامات برشمرد و با اشاره به تلاش غرب برای تولید فیلم‌های موهن درباره‌ اسلام و پیامبر عظیم‌الشان آن گفت: به لطف الهی نمایش این فیلم با اقبال بسیار خوبی در کشور مواجه شده و توانسته است توجه بسیاری از رسانه‌های خارجی را نیز به خود معطوف کند.


ملکی با دعوت از حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری برای تماشای این فیلم گفت: فیلم محمد رسول‌الله با بیانی جذاب، دوران کودکی و نوجوانی پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) را به تصویر کشیده است.


رییس حوزه هنری کرمان هم‌چنین با اشاره به در پیش بودن سال‌روز واقعه‌ به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان در 24 مهر سال 1357 این مناسبت را فرصتی مناسب برای یادآوری نقش موثر مردم کرمان در پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: حوزه ‌هنری استان آمادگی با تشکیل دبیرخانه‌ای برای بزرگ‌داشت 24 مهر، زمینه‌ اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را در این‌باره فراهم می آورد. 


ملکی دیدار جمعی از نخبگان و مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار استان با رهبر معظم انقلاب به مناسبت 24 مهر را از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای گرامیداشت این روز اعلام کرد و افزود: آمادگی داریم رایزنی در این خصوص را آغاز کرده و انجام این اتفاق مبارک را پی‌گیری کنیم./9705/202/ب1

ارسال نظرات