۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۸۵۱۰۸
امام جمعه عجب شیر:

انگلستان در خیانت به ایران سابقه‌ای طولانی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی با انتقاد از بازگشایی دوباره سفارت انگلستان، گفت: در جریان نهضت نفت، شکست مشروطه و کودتای 28 مرداد دست های خیانت کار انگلستان هویدا و روشن است.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب‌شير

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، انگلیس را کشوری استعماری و با سابقه طولانی استعمار عنوان و اظهار کرد: انگلیس خائن ترین کشور به ایران و از سابقه دور از توطئه و دسیسه ها برخوردار است.

 

وی انگلستان را کشوری بدتر از آمریکا و روسیه دانست و تصریح کرد: انگلستان با استعمار کشور های برخوردار به تاراج منابع طبیعی و انسانی کشور های جهان با بی شرمی و طلب کارانه پرداختند و چهره ای سیاه و مخدوش در میان کشور های جهان به جا گذاشت.
 
امام جمعه عجب شیر با اشاره به نهضت مبارزه با استعمار انگلیس به هدایت رئیس علی دلواری، تأکید کرد: در مبارزه با استعمار انگلستان و اشغال کشور به دست آن کشور، شهدای بسیاری را تقدیم کردیم و شهید رییس علی دلواری شهید راه مبارزه با اشغال و استعمار انگلستان است.

 

وی با تشریح خیانت های انگلستان به کشور ایران، ابراز داشت: در جریان نهضت نفت، شکست مشروطه دست های خیانت کار انگلستان هویدا و روشن است، در شهادت شیخ فضل الله نوری، مرحوم بهبهانی و دیگران بزرگان مشروطه انگلستان نقشی مؤثر داشت.

 

حجت الاسلام شربیانی افزود: در جریان کودتای 28 مرداد سال 32 و سرنگونی دولت ملی مصدق و اختلافات کاشانی و مصدق، منزوی و محرومیت کاشانی انگلستان نقش اصلی را دارد، بنابراین انگلستان در خیانت و دخالت در مسائل داخلی کشور ایران سابقه‌ای طولانی دارد.


وی با اشاره به شرایط منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: انگلستان در اختلاف افکنی ها مذهبی و قومیتی تخصص دارد به طوری که هیچگاه آمریکا در اختلاف افکنی به پای انگلستان نمی رسد و تبحر ندارد.

 

حجت الاسلام شربیانی با انتقاد از بازگشایی دوباره سفارت انگلستان با وجود سابقه خیانت های طولانی به ویژه در جریان فتنه 88، ابراز داشت: در جریان توافق هسته ای نیز باید مواظب بود تا با اختلاف افکنی و دوقطبی شدن در جامعه روبرو نشویم./854/302/ب3

ارسال نظرات