۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۸۵۱۳۶
آیت الله نوری همدانی در جمع مسلمانان گنجه:

ماهیت وجودی داعش ایجاد تفرقه میان مسلمانان است/ تنها راه مقابله با توطئه دشمنان وحدت حول مشترکات دینی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به جنایات گروهک‌های تروریستی داعش و تکفیری در منطقه گفت: ماهیت وجودی داعش برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان است.
سفر آيت الله نوري همداني به گنجه سفر آيت الله نوري همداني به گنجه سفر آيت الله نوري همداني به گنجه سفر آيت الله نوري همداني به گنجه

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا از باکو، حضرت آیت الله نوری همدانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در جمع مسلمانان شهر گنجه در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: وحدت و همدلی امت اسلامی تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد.


وی با اشاره به اهمیت وحدت از دیدگاه آیات قرآنی، احادیث و روایات معتبر وارده از سوی اهل بیت عصمت و طهارت خاطرنشان کرد: اسلام دین مساوات، برادری و برابری است، از دیدگاه آموزه های دینی و قرآنی هیچ ملتی بر دیگری ندارد و همگان در محضر الهی یکسان هستند.

 


حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که تنها ملاک برتری در اسلام تقواست، تصریح کرد: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی مقابل دشمنان اسلام است، چراکه تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمن وحدت حول محور مشترکات دینی و مذهبی است.


این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی جنا
یات گروه‌های تروریستی تکفیری و سلفی در منطقه گفت: دشمنان اسلام با ایجاد فرقه ضاله وهابیت و راه‌اندازی گروهک‌های تروریستی تکفیری و داعشی، به دنبال تفرقه میان امت اسلامی است.

 


وی با تأکید بر این‌که ماهیت وجودی داعش برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، افزود: امروز باید با مشاهده جنایات این گروهک‌های افراطی و تروریستی، بیش از گذشته به فکر تقریب مذاهب اسلامی و وحدت میان مسلمانان باشیم.


همچنین الله شکور پاشازاده، رییس مرکز دینی مسلمانان قفقاز در سخنانی با تجلیل از سفر آیت الله نوری همدانی به جمهوری آذربایجان، به تشریح سوابق و جایگاه علمی و سیاسی معظم‌له پرداخت و اظهار داشت: ایشان از مراجع عظام تقلید هستند که در دوران حیات طیبه خود با تألیف کتب متعدد و تربیت شاگردان فراوان خدمات ارزشمندی برای جهان اسلام داشته اند.


گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی در جریان سفر به جمهوری آذربایجان، امروز ضمن زیارت مراز امامزاده ابراهیم بن باقر(ع) از مسجد تاریخی شاه عباس شهر گنجه بازدید کرد./935/پ201/ج

ارسال نظرات