رونمایی بینالمللی از کمپین نایبالزیاره حرم رضوی در سال 2017
حسین کمیلی، مدیر فرهنگسرای زیارت در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به کمپین نایب الزیاره و اهمیت آن در جهان اسلام، گفت: اهمیت این کمپین در لمس حس و حال مردم دور از مشهد که دسترسی به زیارت ندارند، مشخص می شود؛ سال گذشته تحت عنوان طرح «زیر سایه خورشید» با مردم استانهای دیگر و روستاهای دور افتاده کشور تعامل داشتیم و ذوق و شوق تشنگی آنها برای زیارت وصف ناپذیر بود.
مدیر فرهنگسرای زیارت ادامه داد: لمس حس و حال غربت و دوری از امام رضا(ع)، اهمیت زیارت را دو چندان می کند، در حقیقت این کمپین می تواند رخداد بزرگی برای جامعه اسلامی باشد و هر چه بعد مسیر بیش تر شود، وابستگی، معنای دیگری پیدا میکند.
وی با اشاره به اهمیت کمپین نایبالزیاره در رسیدن به شاخصههای مشهد 2017 تصریح کرد: کمپین نایبالزیاره می تواند به شرط ارتباط قلبی مسلمانان جهان و ارتباط رسانهای بعد بینالمللی پیدا کند و سال 2017 از آن رونمایی جهانی شود.
کمیلی با اشاره به فعالیت فرهنگسراهای مشهد در ارتقای چهره مذهبی شهر خاطرنشان کرد: گاهی با نوعی فضا سازی غلط شهر را شلوغ کرده و ارزش آن را تنزل می دهیم، اما در حقیقت باید به دنبال تجربه های نو، مبتکرانه و هویت بخش در حوزه فضا سازی شهری برویم.
مدیر فرهنگسرای زیارت با اشاره به برنامه ابتکاری «شهر امت» اظهار کرد: تلاش کردیم تا در این برنامه به وسعت اطلاع رسانی صورت گرفته زائران بین المللی امام رضا(ع) به جهان اسلام شناخته شده و با اجرای خود جوش برنامه ها برای مجاورین حضرت رضا(ع) و حضور چهره های بین المللی جهان اسلام در مساجد مشهد، در این راستا گام هایی را برداریم./864/303/ب2