۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۸۵۲۰۷

یازدهمین سالگرد جانباز شهید داود کریمی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت یازدهمین سالگرد شهادت سرداد داود کریمی که در بهشت زهرا برگزار شد.
قيومي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین قیومی کارشناس مذهبی عصر پنج شنبه 12شهریور ماه در مراسم بزرگداشت یازدهمین سالگرد شهادت سرداد داود کریمی که در بهشت زهرا برگزار شد با اشاره به مکتب فکری حاج داود کریمی گفت: مکتب فکری او،‌ مکتب حضور بود، این مکتب در کنار مکتب ظهور است، به این معنا که وقتی قرآن می‌خوانیم متوجه می‌شویم پس از اینکه افراد ایمان آوردند به طرق مختلف آزمایش می‌شوند و یکی از این طرق، حضور در صحنه حق است.


وی ادامه داد:حاج داود کریمی همیشه صف‌بندی‌ها را می‌شناخت و از آنجایی که می‌دانست در محضر حضرت رب حضور دارد هر کجا که بود در راه خدا حضور داشت، در دورانی که فعالیت می‌کرد حتی برخی عقیده داشتند که باید گناه فراگیر شود تا حضرت مهدی(عج) خودش ظهور کنند و ‌آن را از میان بردارد.


حجت‌الاسلام قیومی با اشاره به موارد ناخوشایندی که برای حاج داود کریمی پیش آمده بود، گفت: او کسی بود که به دنبال اشرافیت‌، باندبازی و امکانات نبود و اصلا خودش را در این راه قرار نمی‌داد، خدایی که حاج داود داشت سبب می‌شد او در راه حق گام بردارد از این رو باید ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری حاج داود و سرگذشت زندگی او برای نسل‌های آینده بازگو شود. اگر او احساس می‌کرد که رضای خدا در انجام کاری است، در راه خود متزلزل نمی‌شد و آن را به سرانجام می‌رساند؛ حاج داود کریمی قصد توحید و اخلاص را درک کرده بود و می‌دانست که تنها خداوند نگهدار انسان‌ها است.


در بخش دیگری از این مراسم، فراهانی از همسنگران شهید حاج داود کریمی در سخنانی بیان کرد:
حاج داود کریمی کسی بود که درباره افرادی که در حق او بدی روا داشتند می‌گفت خدا خیرشان دهد برای این انقلاب خدمت می‌کنند. این رفتار را در خطبه 206 نهج‌البلاغه هنگامی که پیاده‌های سپاه اسلام قصد دارند در جنگ صفین به معاویه ناسزا بگویند شاهد هستیم. امام علی در آنجا به سپاهش می‌گوید به جای آنکه به آنها ناسزا بگویید از خدا بخواهید که خون ما و خون آنها ریخته نشود.


وی خاطرنشان کرد: حاج داود همواره در کنار حق و مظلوم بود برایش فرق نمی‌کرد که در این راه با او مخالفت کنند و خط فکری یا تعلقات فکری دیگران نیز برایش مهم نبود.


شایان ذکر است، حاج داود در نیمه اول سال 1365 به مدت 5 ماه به عنوان مسؤول بازرسی بنیاد شهید انقلاب اسلامی خدمت کرد و پس از آن به مدت یک سال مسؤولیت حراست مخابرات کشور را بر عهده داشت. در فاصله سال های 65 تا 67 به عنوان مدیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر منصوب شد و برای مبارزه با ورود این مواد افیونی به کشور چندین قرارگاه تاکتیکی تاسیس کرد. او در این دوره با سمت فرماندهی قرارگاه مرکزی محمد رسول الله(ص) و قرارگاه های تاکتیکی تابعه شرق کشور در قالب طرح «والعادیات» مسؤول مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر بود
./817/202/ب1

ارسال نظرات