۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۸۵۲۰۹
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

عملکرد دستگاه‌های خراسان شمالی در اقامه نماز جماعت قابل قبول است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: طبق ارزیابی انجام شده، عملکرد دستگاه‌های اجرایی این استان در برگزاری نماز جماعت مناسب و قابل قبول برآورد شده است.
حجت الاسلام احمدي فر - رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به پایان ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه برپایی نماز جماعت، اظهار کرد: بر اساس نتایج ارزیابی و نظارت ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در رابطه با برگزاری نماز جماعت در دستگاه‌های دولتی، خوشبختانه در مجموع دستگاه‌های اجرایی و مدیران ادارات استان در این زمینه عملکرد قابل‌قبول و مناسبی داشته اند.

 

وی افزود: رویکرد ستاد اقامه نماز استان در ارزیابی‌های مستمر از ادارات و دستگاه‌های خراسان شمالی در خصوص برپایی نماز جماعت، صرفا تشویق دستگاه‌های برتر و تذکر ارشادی به ادارات کم کار در این زمینه است.

 

حجت‌الاسلام احمدی فر اضافه کرد: اولویت ستاد اقامه نماز استان تشویق مدیران و رابطان و یاوران نماز در دستگاه‌های فعال است اما متأسفانه شماری از مدیران خراسان شمالی از شرکت در نما جماعت ابا دارند به گونه ای که به نظر می رسد حضور در نماز جماعت اداره را کسر شأن خود می دانند و حتی گاهی دیده شده با وجود اینکه مدیر در دفتر اداره حضور دارد اما در نماز جماعت اداره مربوطه همراه با کارمندان شرکت نکرده است.

 

وی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده از عملکرد دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی در سال 93 در زمینه برگزاری نماز جماعت، سه دستگاه اجرایی آب و فاضلاب شهری، شرکت گاز و اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی استان شایسته تقدیر ویژه شدند.

 

حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به اینکه همچنین بر اساس این ارزیابی 25 دستگاه شایسته تقدیر و عملکرد 29 دستگاه دیگر نیز در این حوزه قابل قبول بود، افزود: خوشبختانه در این ارزیابی هیچ کدام از دستگاه‌های استان توبیخ نگرفتند.

 

به گفته وی البته در طول دو سال گذشته و طبق ارزیابی عملکرد انجام شده، هیچ کدام از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خراسان شمالی در زمینه برگزاری نماز جماعت توبیخ نشده اند.

 

حجت‌الاسلام احمدی فرد خاطرنشان کرد: تشویق دستگاه‌های برتر در زمینه اقامه نماز جماعت نیز شامل تشویق مدیر اداره، دبیر و خادمان برتر نماز جماعات مساجد ادارات است.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون در مجموع 170 مسجد و نمازخانه در دستگاه‌های استان وجود دارد که در 140 مورد از این اماکن نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می شود، افزود: خوشبختانه فضاهای مناسبی برای برگزاری نماز جماعت در ادارات استان مهیا شده به گونه ای که اکنون مجموع زیربنای مساجد و نمازخانه های ادارات خراسان شمالی به بیش از 10 هزار مترمربع می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس استفتائات رهبر معظم انقلاب اختصاص 20 دقیقه تعطیلی کار اداری برای برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در دستگاه‌های دولتی و نهادهای فرهنگی و اجرایی بلااشکال است، خاطرنشان کرد: البته می بایست این وقت رعایت شده و انجام وضو و اقامه نماز جماعت صرفا در همان 20 دقیقه در نظر گرفته شده صورت گیرد تا رسیدگی به امورات مردم و مراجعه کنندگان نیز دچار تأخیر زیادی نشود.

 

حجت‌الاسلام احمدی فر همچنین در مورد برنامه‌های ترویجی و فرهنگی ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در دستگاه‌های استان، اظهار کرد: در این زمینه و با هدف تبیین و اشاعه فرهنگ نماز جماعت در ادارات، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 نشست تخصصی برای کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی برگزار شده است./9314/302/ب2

ارسال نظرات