۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۸۵۲۲۲
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت:

نگران گرمازدگی حجاج هستیم

خبرگزای رسا ـ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: افزایش دمای هوا موجب گرمازدگی افراد می شود؛ از این‌رو ما دل نگران گرمازدگی حجاج هستیم که از آنان تقاضا داریم از قرار گرفتن در مقابل نور شدید آّفتاب خودداری کرده و از مایعات از جمله آب فراوان استفاده کنند.
سيدعلي مرعشي؛ رييس مركز پزشكي حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر سید علی مرعشی در گفت‌وگویی در مدینه منوره با بیان اینکه مجوزهای لازم برای فعالیت های پزشکی در عربستان از سوی مسئولان ذیربط دریافت شده است گفت: در حال حاضر هم در مکه و هم در مدینه بیمارستان های هلال احمر فعال شده و به زائران خدمات رسانی می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه بر اساس تجارب سال های گذشته تمام تخصص های لازم در این دو بیمارستان به کار گرفته شده است افزود: متخصصان بیماری های قلبی، داخلی، زنان و زایمان، جراحی عمومی، اعصاب و ... در بیمارستان های مکه و مدینه هلال احمر آماده ارائه خدمات به حجاج بیت الله الحرام و زائران سرزمین وحی هستند.

 

وی گفت: با توجه به اینکه زائران مدت زمان بیشتری در مکه به سر می برند امسال خدمات دندانپزشکی فقط در بیمارستان این شهر ارائه می شود.

 

مرعشی در پاسخ به این سئوال که افزون بر بیمارستان های هلال احمر آیا مراکز دیگری به زائران خدمات پزشکی ارائه می کنند یا خیر اظهار داشت:طبق برنامه ریزی های قبلی هم اینک پنج کلینیک و درمانگاه اقماری به زائران خدمات سرپایی و موردی ارائه می دهند که در صورت نیاز این آمادگی وجود دارد تعداد این مراکز را افزایش بدهیم.

 

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت در این زمینه افزود: چنانچه زائر بیماری نیاز به خدمات پزشکی بیشتری داشته باشد به بیمارستان هدایت و مورد مداوا قرار می گیرد.

 

وی بیماری های تنفسی، قلبی و دیابتی را عمده علل رجوع زائران به درمانگاه ها و بیمارستان های هلال احمر عنوان کرد و گفت: زائران باید با توجه به وضعیت آب و هوایی عربستان نکات بهداشتی و فردی را بیش از پیش رعایت کنند تا در این سفر الهی نیازی به مراجعه به پزشک نداشته باشند.

 

وی درباره وضعیت دارویی بیمارستان ها و مراکز پزشکی هلال احمر نیز اظهار داشت: خوشبختانه تمام داروهای مورد نیاز بیماران که حدود 400 قلم می باشد تهیه و در داروخانه های بیمارستان های هلال احمر موجود است.

 

مرعشی افزود: تقریبا در هر موسم حج 20 تن دارو از ایران با مجوزهای رسمی وارد عربستان می شود.

 

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که گفته می شود بیماری کرونا در عربستان مشاهده شده است گفت: خوشبختانه این بیماری در شهرهای مکه و مدینه دیده نشده و هیچ جای نگرانی نیست هر چند در ریاض دیگر شهر عربستان این بیماری مشاهده و اقدامات لازم در خصوص مهار از سوی بیمارستان های سعودی صورت گرفته است.

 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در خاتمه با بیان اینکه امسال دمای هوا در عربستان نسبت به سال های گذشته افزایش بیشتری داشته است گفت: افزایش دمای هوا موجب گرمازدگی افراد می شود؛ از این‌رو ما دل نگران گرمازدگی حجاج هستیم که از آنان تقاضا داریم از قرار گرفتن در مقابل نور شدید آّفتاب خودداری کرده و از مایعات از جمله آب فراوان استفاده نمایند./1330/د102/ی

ارسال نظرات